Продажбите в САЩ продължават да падат, като същото може да се каже и за нивата на продажбите на автомобили. Затова Ford се обръщат към своето успешно европейско подразделение за вдъхновение по отношение на следващото поколение от модели. Настоящият фокус на компанията е поставен върху ефективността на северноамериканските модели, като един от най-лесните начини за това е да се доведат някои от икономичните и по-екологични европейски модели.
Изпълнителният директор Алън Мълали потвърждава, че новата продуктова стратегия ще бъде хармонизирана с идеята за по-голяма глобализация и по-голямо разпространение на малките и средноголеми европейски модели. Моделите ще бъдат по-скъпи в сравнение с предишните компактни модели на Ford, които се продават в САЩ. Но тъй като ще се обединят малко производствените разходи и тези по развитието на концепциите, то цените на новите модели все пак няма да бъдат толкова високи, съобщават от Automotive News.
Първите от създадените в Европа модели ще бъде компактният Fiesta, но производството на версията за Северна Америка ще започне във фабриката в Мексико в началото на 2010 година. Планирани са петврат хечбек и седан, като се очаква обемът за САЩ да бъде около 90 000 бройки годишно.
Обмисля се и нов MPV модел, който да бъде базиран на платформата на Fiesta. Той може да се произвежда във фабриката на Ford в Кентъки и се очаква да влезе в продажба от 2011 година. Все пак на този етап плановете за производство са в много ранен етап и дори не е дадена зелена светлина на проекта.
След Fiestа ще се появи и нов глобален Focus. Новата кола ще се предлага като седан и петврат хечбек и ще се произвежда във фабриките в Мичиган и Кентъки. В края на 2011 година се очаква до Щатите да достигне и следващото поколение на C-Max. Той ще бъде базиран на новия Focus и ако бъде одобрен за Щатите, то той ще бъде произвеждан редом с Focus в Мичиган.
Настоящите модели като седана Fusion ще останат, но ще преминат през определени процеси на модифициране, за да останат свежи. Fusion ще бъде пременен на ниво стил за моделната 2010 година. Освен това се очаква и хибриден вариант на автомобила.
В момента Fusion е базиран на модифицирана платформа на Mazda6, но се очаква да премине към някоя глобална платформа за моделната 2013 година. Новият дизайн ще се ползва и в следващото поколение на седана Mondeo.
Taurus ще бъде силно преразгледан в началото на следващата година и ще получи доста от екстрите, които се появиха в наскоро представения Lincoln MKS. Колата ще има доста по-приятен и плавен външен вид, но ще продължи да бъде базирана на настоящата платформа D3. Същевременно кросоувърът Taurus X се очаква да отпадне от гамата на Ford, тъй като ще бъде заменен от новия Flex.
Crown Victoria и неговият близнаци Mercury Grand Marquis и Lincoln Town Car се очаква да бъдат свалени от производството, след като приключи цикълът на настоящото поколение. Ford в момента преосмисля стратегията си за модели със задно задвижване, но засега проектът изглежда в безопасност.
Един модел със задвижване на задните колела, на когото обаче нищо няма да се случи, е Mustang. Той само ще бъде цялостно модифициран следващата година, като това включва променен дизайн и нови двигатели. Колата се очаква да бъде показана за пръв път по време на автомобилното изложение в Лос Анжелис през ноември, преди да влезе в продажба от началото на следващата. Следващото поколение на Mustang се очакваше да бъде конструирано на базата на новата глобална платформа на Ford със задвижване на задните колела, но ако проектът пропадне, моделът ще остане на настоящата си платформа, въпреки че вероятно ще бъде поне доста пипнат.
Повече европейски модели, които са планирани, са следващото поколение на кросоувъра Ford Kuga, който се очаква да има своята американска версия, която ще се казва съответно Escape. Заместникът на Escape се очаква да бъде малко по-малък и по-ефективен в сравнение с настоящия модел. Той ще се появи за моделната 2012 година.
Накрая Ford ще представят и цялостно променен кросоувър Edge, който ще се появи в края на 2010 година. Той ще трябва да се постарае да задържа продажбите на определено ниво, преди да се появи новият модел през 2013 година.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!