Ford Focus с още по-спортен дизайн и подобрена динамика

Main November 16, 2011 | Speed-Press.com A- A+ 9300 views | no comments

Новият Ford Focus идва на българсикя пазар с динамични двигатели, още по-спортен дизайн, очарователни дневни LED светлини и нисък разход на гориво. Автомобилът е с две версии на каросерията – седан с четири врати и хечбек с пет. Четири са степените на обзавеждане – Ambiente, Trend, Trend Sport и Titanium.
Цените започват от 31 490 лв. с ДДС, а най-високата степен на обзавеждане Titanium, съчетана с най-мощния дизелов мотор, ще ви излезе 48 440 лв. с ДДС.
Четири бензинови и още толкова дизелови мотори влизат в гамата на Focus, чието трето поколение дебютира официално през януари 2010 г. на салона в Детройт, като още тогава бе наречен „най-важният модел“ на марката за десетилетието.
Произвеждат автомобила в немския завод на марката в Заарлуис.
Два от бензиновите двигателя са Ecoboost, 1,6-литрови, единият с макс. мощност 182 к.с., а другият – със 150 к.с. Производителите предвиждат в най-скоро време да бъде пусната и версия с 3-цилиндров 1,0-литров мотор и прибл. 100 к.с.
Другите два в бензиновата гама са отново 1,6-литрови, TiVCT.
Два 2,0-литрови стоят в челото на дизеловата гама, единият разполага с макс. мощност от 140 к.с., а другият – от 163 к.с. 1,6-литровите дизелови мотори съответно са с мощност 95 к.с. и 115 к.с.
Имахме възможност да изпробваме способностите на втория от тях по време на специално организиран за журналисти тест по повод участието на модела в българския конкурс „Автомобил на годината“ 2012. Имахме на разположение версия хечбек и 6-степенна предавателна кутия. Двигателят се оказа достатъчно динамичен и позволи да ускорим автомобила до 180 км/ч (193 км/ч по каталожни данни). Въпреки това той остана стабилен на магистралата, като разходът се класира в границите на изключително разумните прибл. 5,0 л/100 км (4,2 л/100 км комбиниран разход според каталожни данни). Воланът дава доста директно управление, а стабилното поведение на автомобила в завоите ни напомни, че Focus получи отлична оценка за безопасност заради системата си за активно спиране в града от Euro NCAP.
На втория ден имах възможността да седна зад волана на червен седан с 1,6-литров бензинов двигател от серията Ecoboost с максимална мощност 150 к.с. Моторът се оказа с доста прилична динамика и ни даде доста спортни емоции. Не сме се опитвали да постигнем посочените от производителя максимални 212 км/ч, но има всички данни за безпроблемни 180 км/ч. По каталожни данни средният разход е 6,0 л/100 км.
Въпреки че пътувах с колеги с ръст над 1,90 см, на задния ред седалки остана достатъчно място за човек, висок 1,70 см.
Както споменахме, автомобилът ще участва в българското издание на конкурса „Автомобил на годината 2012“, като там той ще трябва да се пребори със сериозни конкуренти от ранга на Renaulst Latitude, Hyundai i40, Peugeot 508, Lexus 200h, Toyota Yaris, BMW Серия 1, MINI Coupe, BMW Серия 6, Citroen C4 и Chevrolet Aveo

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...