Hyundai представи революционното купе Veloster

Main January 11, 2011 | Speed-Press.com A- A+ 1737 views | no comments

Тази нощ на автосалона в Детройт се състоя световната премиера на най-новия модел на корейския автомобилостроител Hyundai - Veloster. Ултрамодерният модел издига на ново ниво стандартите в сегмента на компактните купета с нововъведения като уникална трета врата, която улеснява достъпа до задната седалка, телематичната система Blue Link, разработена от Hyundai, интернет-радиото Pandora със 7-инчов реагиращ на допир дисплей и съвсем нов 1,6-литров двигател с директно впръскване, съчетан с първата трансмисия на Hyundai с двоен съединител.
Уникалният дизайн на Veloster е вдъхновен от облика на високоскоростните мотоциклети. Характерните черни А-колонки придават на предното стъкло вид на визьор на мотоциклетна каска, а емблематичната шестоъгълна решетка, формата на капака и уникалните LED-габарити на Hyundai дооформят агресивното излъчване на предницата. Стандартният модел е с 17-цолови алуминиеви джанти, а опционално се предлагат и 18-цолови. Динамичният дизайн на задницата грабва вниманието с характерната стъклена четвърта врата, с двойката централно разположени хромирани ауспухови тръби в средата и разположения ниско черен панел, който съответства на предната решетка.
Вътре в купето централната конзола със силуета на мотоциклетен резервоар преминава плавно назад и имитира формата на седло, уредите на таблото напомнят за тези на двуколесен болид, а вентилационните отвори приличат на ауспухови тръби на мотор.
Veloster съчетава стила на купе с функционалността на хечбек благодарение на допълнителната врата от страната на пътника. Тя е с конвенционални панти и осигурява безопасен и лесен достъп до изненадващо просторната задна седалка. Скритата й дръжка пък допринася за запазването на характерния за купетата дизайн.
Задвижването е поверено на съвсем новия 1,6-литров 4-цилиндров двигател Gamma, който използва технологията GDI (директно впръскване на бензин). Тя понижава разхода и вредните емисии. Двигателят развива максимална мощност от 138 к.с. при 6300 об/мин и макс. въртящ момент от 167 Нм при 4850 об/мин.
Моторът е куплиран със стандартната 6-степенна механична предавателна кутия или с новата 6-степенна трансмисия с двоен съединител (DCT), която съчетава достойнствата на механичната трансмисия с тези на автоматичната.
Една от уникалните новости, с които е оборудван Veloster е телематичната система Blue Link. При удар и отваряне на въздушна възглавница тя изпраща сигнал с данни за потребителя и за местонахождението на колата до денонощен център, където дежурния оператор се опитва да установи гласов контакт с хората в автомобила и предава информацията до службите за спешна помощ. Същата процедура може да бъде активирана и чрез натискане на специален SOS бутон в колата. Blue Link предлага още възможности за дистанционно заключване и отключване на вратите, задействане на клаксона и светлините и стартиране на двигателя. Системата уведомява собственика за задействане на алармата чрез текстово съобщение, електронно писмо или автоматично обаждане, дава възможност за уведомяване на избрани контакти от социални мрежи, включително Facebook за местоположението си. Освен това тя извършва диагностика на автомобила, като уведомява водача за евентуални проблеми и му дава инструкции за непосредствени действия, информира собственика и за предстоящи технически обслужвания и др. Новата технология предвижда и възможности за контрол на района на движение и скоростта на колата (подходящо за контрол на тинейджъри).

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...