Консорциумът Renault-Nissan продължава да развива успешната си идея за народен автомобил, широко известен вече като Dacia Logan, като продължава да подготвя и пуска на пазара негови модификации. До края на 2009-а година от фирмата обещават колата да има общо 6 различини модела. Представянето на Logan може да се оцени като повече от успешно след като за около година и половина от пускането му в серийно производство вече са реализирани над 300 000 автомобила, 40% от които с дизелови двигатели и произведени в пет държави в света - в Румъния, Русия, Мароко, Колумбия и Иран. Първата сериозна разновидност на Dacia Logan носи обозначението Logan MCV. Към вече признатите качества на колата, тази комби версия прибавя голям товарен капацитет, невероятно вътрешно пространство, подобрен дизайн на интериора и подчертана модулност. В новия модел удобно могат да се настанят седем възрастни. След премиерата си на автомобилните салони в Пловдив и в Париж, Logan MCV тръгва първо на българския и румънския пазар, а в началото на 2007 и на другите основни пазари в Европа. Автомобилът идва с гаранция 2 години или 100 000 км на българския пазар.
В сравнение с първия Logan, новата кола е пораснала в трите посоки - на дължина с 200 мм, на височина със 100, а разстоянието между осите е увеличено с цели 270 мм, за да се осигури достатъчен простор за седмината възрастни пътници в купето. Обемът в предната част на купето е еквивалентен на този при водещите автомобили от сегмент С като Renault Megane. Седемте места са пълноценни, като на двете места на третия ред спокойно сядат двама над 100-килограмови български юнаци.
Във варианта с пет места товарният обем е цели 700 литра, а при конфигурация само с двете предни седалки достига рекордните 2350 литра. Дори в пълната конфигурация от седем места остава багажен обем от 200 литра. Гърбът на третия ред седалки при седемместната версия може да бъде прегънат надолу (наведнъж или с прегъвка 50/50 в зависимост от модела). Цялата седалка (основа и гръб) може да бъде наклонена напред към втория ред седалки. Веднъж сложена в това положение задната седалка може лесно да се извади, тъй като е снабдена с ергономично разположени ръкохватки и е достатъчно лека - само 16.7 кг. Също така сгъваем е и вторият ред седалки (60/40 разделение в зависимост от модела), който също може да бъде наклонена напред към първия ред, за да се увеличи товароподемността на автомобила.
Logan комби има по-различна и ниска предна броня, увеличените защитни кори и новите позиции на фаровете против мъгла разкриват една по-агресивна самоличност, но с типична за марката идентичност. Закръглените форми на страничните малки стъкла, повдигнатият покрив, увенчан с релси, правят линията на купето по-динамична и загатват невероятния вътрешен обем на автомобила и усещането за простор. Отзад, комбинацията от вертикални линии и заоблени форми усилват модерния стил на Logan MCV. Същевременно разделеното 60/40 отваряне на задните врати е важен практичен елемент.
Колата е подложена на същите мерки за защита, както при цялата гама Logan, включващи защита на металните елементи, решена чрез специални покрития, както и усилена защита на шасито срещу надрасквания от камъни. Автомобилът притежава и ново решение за запечатване на скоростната кутия и вътрешността на трансмисията за да се предпазят от навлизане на прах.
Комбинирани с високото отстояние на купето от земята – 155 мм (увеличение от 20 мм в сравнение с европейските норми) и дългото отстояние на окачването, тези характеристики позволяват на Logan MCV да бъде шофиран дори и по най-суровите и неравни пътни настилки.
Logan MCV се предлага със същия набор от двигатели, който допринесе за успеха на седан версията, и който вече доказа качествата си в множество автомобили на Renault - три бензинови двигателя - 1.4 MPI, 1.6 MPI и 1.6 16V, както и дизеловият 1.5 dCi. 1.4-литровият двигател има мощност от 55kW (75 к.с.) при 5,500 об/мин и максимален въртящ момент от 112Nm при 3,000 об/мин, докато двигателят 1.6 е с мощност от 64kW (90 к.с.) при 5500 об/мин и максимален въртящ момент от 128Nm при 3000 об/мин. И двата се предлагат с механична 5-скоростна кутия, същата както при Laguna II и Megane II.
Наскоро представен при седана, двигателят 1.6л 16V гарантира максимална мощност от 105 к.с. (77kW) при 5,750 об/мин и максимален въртящ момент от 148Nm при 3750 об/мин, Logan MCV 1.6 16V ускорява от 0-100 км/ч за 11.8 сек и може да се похвали с максимална скорост от 174 км/ч.
Френските дизели са определено сред най-добрите в света. Същото се отнася и за дизела 1.5 dCi със система за директно впръскване Сommon rail от второ поколение на Renault. Средната му консумация от 5.3 л на 100 км и 50-литровия му резервоар дават на автомобила автономност от близо 1000 км.
Спирачната система е с дискове отпред и барабани отзад, а моделите с ABS са екипирани с последен модел система Bosch 8.0 и електронен разпределител на спирачното усилие, както при Меgane ІІ. Logan MCV има до четири въздушни възглавници, като двете предни с контролирано изпускане на въздуха са стандартно оборудване за серията и притежават система, контролираща нивото на налягане във въздушната възглавница с цел да се ограничи натискът върху пътниците в случай на активация. На по-късен етап, на разположение ще бъдат и странични въздушни възглавници на купето. Въздушните възглавници са комбинирани с програмирана структурна деформация за повишаване на сигурността в случай на страничен удар. Системата за безопасност включва и триточкови предпазни колани с подглавници за всички седалки, включително и за третия ред седалки при седемместната версия.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!