Подразделението на Mercedes-Benz, което се занимава с двигателите за Формула1 се намира в напреднала фаза на работата си по мотора за сезон 2014. Както е известно, тогава работният обем и броят на цилиндрите ще бъдат намалени, но ще бъде позволена употребата на турбо компресори. Според Autosport в Mercedes от сега са се загрижили за звука на мотора си и първите тестове в лабораторни условия ще се осъществят скоро. Директорът на инженерите в Mercedes-Benz Анди Коуъл заяви: „Двигателите работят при много високи обороти. При по-малко от 10 500 об/мин, не постигат максимално впръскване на горивото. Максималните обороти са около 15 000 об/мин. Шест тръби от шестте цилиндъра ще влизат в турбо компресора и ще се събират в една единствена изпускателна след турбото. Мисля, че при 15 000 об/мин ще звучи прекрасно.“
Преминаването към V6 турбо мотори за пореден път повдига въпроса за огромните разходи за разработки, които отделят отборите във Формула 1. Директорът на отдела за състезателни двигатели Томас Фюр обясни как стои ситуацията с разходите: „FIA свърши чудесна работа съвместно с производителите. Много компоненти са предопределени, така че няма да харчим пари за разработката им. Например турбото – това прави нещата много по-лесни. Ето я ползата от правлата.“
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!