Opel – панорамата се завръща

Main August 22, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1254 views | no comments

В средата на 50-е години на миналия век немското икономическо чудо" достига своя връх, като промишлеността, особенно автомобилната изживяват истински бум. Точно преди половин век – през 1957-а по време на международния автосалон във Франкфурт Оpel за пръв път представяновия си модел Olympia Rekord P1. Колата предизвиква истински фурор, най-вече заради новостите във външния си вид и допълнителните елементи за комфорт и безопасност. Сред най-интересните нововъведения е иновационното за времето си предно панорамно стъкло, което демонстрира напредъка на марката в областта на разработката на автомобилни стъкла с най-сложна форма. Днес, след 50 години, панорамното предно стъкло, естествено, много по-сложно от тогавашното и поне три пъти по-голямо се завръща в репертуара" на Оpel, като ексклузивна новост в модела Opel Astra GTC.

Предшественикът – Olympia Rekord P1, имал рядко за времето си хармонично съчетание от безопасност и елегантност. В колата се сядало доста по-ниско от приетото до тогава, имала обтеками повърхности за времето си и широко, пропускащо огромно количество светлина предно панорамно стъкло. Благодарение на изпъкналата си форма стъклото обезпечавало 92-процентов обзор напред, което е изключително важно за водача и безопасността на дивжение. Освен, че подпомагало безопасността, стъклото обхващало доста настрани колата и й придавало типично американски изглед и шик. Именно това лежало в основата на успеха на колата на пазара – за три години била пласирана в над 800 000 броя.

Днешният наследник на това прочуто стъкло е намерило своето логично разширение, но не настрани, а нагоре. Изключително панорамното днешно предностъкло има площ около 1,8 кв.м., започва в задната част на предния капак и плавно прелива в покрива над главите на предните пътници. Подобно решение първи предложи Сitroen за новия си модел Picasso, но при французите стъклото не продължава толкова дълбоко навътре в покрива. За разлика от другите подобни решения на конкуренцията, при новия Opel липсва предната арка, свързваща предните /А/ колони и не се пречи на погледа. Да седиш в него е същото както да летиш със малък спортен самолет.

Естествено възниква въпосът: дали стъклото е толкова здраво, както стоманения непрозрачен покрив? Днес безопасността на пътниците е приоритет №1 в автомобилстроенето и в частност за Оpel. Заради това неподвижното ново панорaмно стъкло е ламинирано и е с дебелина 5,5 мм. Благодарение на допълнително интегрираната здрава мембрана стъклото не се чупи на парчета, а дори и раздробено, стъкълцата остават здраво закрепени за мембраната и не влизат в салона дори и при най-тежкото ПТП. Друга подобна ивица от слънцезащитен материал в тонираното в зелено стъкло играе ролята на
топлопоглъщащ слой. В автомобила е монтирана и допълнително патентована слънцезащитна щора, която е с безстепенно серво задвижване, управлявана със завъртване на регулатор. При нужда щората може напълно да се скрие под непрозрачната задна част от покрива.

Всичко това прави Оpel Astra GTC наистина уникален автомобил в класа си, предоставящ на собственика си и неговите пътници неповторимо чуство за откритост и свобода при возенето в колата.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...