Range Rover Evoque - идва нова британска кола-легенда! +видео

Main April 7, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2770 views | no comments

Когато на мъгливия остров правят нещо ново, го правят както трябва. Примери за това колкото щеш, включително и в автомобилната история. Както по-назад - Rolls-Royce, Mini, Land и Range Rover, така и сега - новото Mini с неговите варианти и Range Rover Evoque - най-малкият автомобил правен досега от марката Range Rover /4355 х 1900 х 1605 мм/. Развитието на Evoque е струвало на Land Rover 478 милиона евро, като 32 от тях са предоставен заем от правителството на Великобритания.



Независимо, че е най-малък по габарити в гамата, Evoque предлага най-широкият избор варианти - три и петврато купе с възможности за задвижване на единия или двата моста. Тривратката е по-къса от петвратия Land Rover Freelander (4340 срещу 4500 мм), а петвратката е малко по-дълга. От Land Rover предлагат два варианта за задната седалка на тривратката - с две отделни места или с триместна "пейка". Петвратият вариант е насочен към традиционните купувачи на SUV моделите, таванът е с 30 мм по-висок, за да се осигури повече място и въздух за седящите отзад.

Колата е с обещаващ от фирмата разход на хечбек голф-клас и й се възлага много сериозната задача да промени и осъвремени образът на марката. Маркетолозите на Land Rover очакват до 90% от продажбите да са към купувачи, които за пръв път избират нещо от гамата на марката, най-вече заради изгледа на колата, който те кара да погледнеш след нея по улицата и поведението й на пътя, което ще има доста повече общо с това на спортен хечбек, отколкото на типичен оф-роудър, без да загуби нищо от качествата на последния.

Имах възможност да съм сред първите автожурналисти в света, и първи от българските, които успяхме не само да се докоснем, но и да покараме колата, след което оставам с твърдото убеждение, че на хоризонта изплува нова автомобилна икона, не по-малко важна отколкото новото Mini и подобно на него, основател на нов интересен автомобилен клас. Сядането ми зад волана на три от модификациите по изпитателния полигон на марката в Гайдън беше напълно достатъчно за да ме убеди, че тази кола ще напише нови правила в книгата със заглавие "4х4", следвайки светлия пример на прародителя си Range Rover от 1970-а.

Освен в останалото, най-вече по отношение на съответствието си на повеите на времето, с Evoque вече приключва ерата на "ящните" модели на Land и Range Rover-ите, карането му е много по-близко до това на спортно купе, отколкото на типичен оф-роудър, колата има вълнуващ външен вид, возията й е на нивото на най-доброто, предлагано от топ-вариантите на Range Rover. Всичко това лежи в основата на твърдото ми убеждение, че цифрата, спомената като виждане за реализация на автомобила в рамките на около 100 000 коли годишно в глобален аспект, беше назована твърде скромно.

Серийният Evoque е станал толкова хубав, колкото и концептуалният му модел. Сядайки в колата усещаш "родовата" й връзка с досегашните Range Rover-и, но всичко е много по-модерно и шик на вид. Естествено, таблото и уредите са намалени в съответствие с по-малките габарити на автомобила. Няма никакви отстъпки по посока на качеството, кожата, тапицерията, полираният алуминий са от топ-ниво, дори и в колите, за които ни беше казано, че са все още не напълно изпипани, каквито ще бъдат на конвейера, заради тестовият им и развоен характер.

Сядайки в шофьорската седалка отляво или отдясно, карах островния и евроварианти на колите. Още веднага усещаш най-сериозното качество на колата - чувството за стабилна и луксозна английска направа, с удобства като при пълноразмерен Range Rover. Изплуващият нагоре кръгъл селектор на автоматика е напълно в ягуар-стил, системата Terrain Response е с бутонно управление с четири режима - нормален, трева-сипица-сняг, кал-коловози и пясък. Сядането е малко по-ниско, съмнявайки се за мястото отзад, накарах гръцкия си колега Янис Ставропулос да седне там с неговите 120 кила и 190 см, след което се оказа, че няма никакъв проблем с мене седящ отпред, а над главата му останаха поне пет сантиметра до тавана.



Под капака е намерил място новият четирицилиндров, 2.2-литров дизел - изключително рафиниран, равномерен и тих, дори при най-ниски обороти. Благодарение на последната система стоп-старт на Land Rover, колата предлага непостиганите досега за групата JLR 5,6 литра на 100 км път във варианта си със задвижване на единия мост. Шестстепенната автоматична кутия предлага и ръчен режим на управление с лостчета от волана.

По трасето на изпитателния полигон доста често чувах "намалете моля, да пазим колите, защото са изпитателни" но всъщност вътрешността им изглеждаше като на напълно готови конвейерни изделия. Завоите се взимаха с минимално накланяне, доста интересно беше да се чуе от изпитателите, че колата е сравнявана там с автомобили като MINI Cooper, Volkswagen Scirocco и Audi TT по отношение на пътното й поведение.

В завоите обратният отговор на волана беше прецизен, достатъчно информиращ, отговорът на управлението е бърз и точен. "Виновник" за това е изцяло новото електросерво на волана, най-ефикасно и първо за марката. Резултатът е че Evoque предлага най-доброто и точно управление от всеки друг Range Rover досега.

Тук се крие и една приятна изненада за дамите, за които е проблем определянето на разстоянието между 10 и 30 сантиметра, особено при показване от страна на мъж при паркиране. Колата е със система за автоматично надлъжно паркиране, независимо от коя страна на пътя, като сама си определя подходящото по дължина място и върти волана в правилните посоки, подсказвайки задна или първа предавка да се включи, като за водача остава единствена да оперира с газта и спирачката.

За спортното поведение не отговаря някакво твърдо спортно окачване, а системата MagneRide Drive. Тя осигурява невероятно разтеглен компромис в окачването с граници возенето тип почистване на бъбреците на спортното малко MINI и комфортът на големия Range Rover, подобен на този на любимия на всички във фамилията "гросфатер щул". Амортисьорите MagneRide са непрекъснато в работа според условията, търсейки най-добрия баланс между комфорт и контрол над колата, подпомагани и от системата на Land Rover Terrain Response, предлагаща широк избор от нагласявания според повърхността на пътя или извън него.

Е, не можах да изпробвам оф-роуд качествата на Evoque, но няма съмнение че споделя сериозните възможности на по-големите си "роднини", което се вижда добре и отвън, заради екстремно високите ъгли на атака отпред и отзад /25 и 33 градуса/, дълбочина на газене във вода до 500 мм, както и само с 15 мм по-малкия просвет /212 мм/ от този на Range Rover Sport. Не малка роля тук имат системите за контролирано спускане Hill Descent Control, Еlectronic Traction Control, Hill Hold, Gradient Release Control.

Видео

Двигателите засега са три - съвместно разработения с PSA дизел 2.2л и мощност 150 или 190 к.с. /0-100 км/ч за 8.5 сек., 195 км/ч, 169 г/км CO2, 6.4 л на 100 км път/ и бензиновата 2л, 240 к.с. турбо четворка Si4 с директно впръскване на горивото и променливи фази на газоразпределението на входа и изхода / 0-100 за 7.6 сек., 217 км/ч, 199 г/км CO2, 8.7 л на 100 км път/.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...