Volvo Car Corporation and AB Volvo (Trucks and Buses) основават съвместен Център за Изучаване на Пътнотранспортни Произшествия в Китай.
С помощта на активните проучвания на пътни инциденти, Volvo продължава да събира информация и да се усъвършенства в проектирането на все по-безопасни автомобили, като в същото време се надява да допринесе за по-сигурен пътен транспорт в най-населената страна на света.
Основата в подхода на Volvo към сигурността се крие в това, че ние се стремим да осигурим на всичките си клиенти еднакво ниво на безопасност, независимо в коя държава се намират. За да можем да сме сигурни, че високотехнологичните системи в нашите автомобили функционират оптимално във все по-напрегната пътна обстановка в Китай, ние трябва да допълнително да обогатим нашето ноу-хау, казва Леиф Йохансон, Президент и Изпълнителен директор на Volvo group.
Собствените проучвания на пътни инциденти на Volvo са най-развитите в автомобилната индустрия. Посредством работата на центъра в Гьотеборг, Швеция, който стартира в началото на 70-те години на 20-ти век, и локалните подразделения в САЩ и Тайланд, от Volvo са съставили уникална по рода си база данни. Тя включва подробна информация и данни за почти 40 000 пътни инциденти, засегнали над 50 000 пътници.
Познанието относно това, което в действителност се случва с автомобила и пътниците в него при сблъсък, е било изключително предимство при развиването на нашите продукти през годините. В последните години ние още по-решително сме се фокусирали върху случващото се през финалните няколко секунди преди произшествието. Това създаде по-голям потенциал за разработване на превантивни системи, които помагат за предотвратяване на инцидентите, заявява Фредрик Арп, Президент и Изпълнителен директор на Volvo Cars.
Голяма част от системите за безопасност, които са въведени през годините в автомобилите, камионите и автобусите с марка Volvo (като потъващия волан и триточковия предпазен колан), са плод на познанието, което Центърът за изучаване на пътнотранспортни произшествия е придобил, изучавайки действителни пътни инциденти. Други примери за системи, които едновременно спомагат да се избегне удара, но и редуцират нараняванията, в случай, че катастрофата е неизбежна, са: SIPS (Side Impact Protection System) – Система за защита при страничен удар, патентованата конструкция на предницата за защита при фронтален сблъсък, както и оборудване за детска безопасност в автомобилите.
Спад на смъртните случаи през последните години
110 000 е броят на загиналите при пътни инциденти в Китай през 2003 год. В последните години, обаче, жертвите са намалели на малко над 100 000 – знак, че засиленото внимание на Китай върху пътната безопасност, е започнало да дава резултат.
Volvo се стреми да допринесе за едно продължително и позитивно развитие в тази жизненоважна област и планира да основе Център за Изучаване на Пътнотранспортни Произшествия в Китай. Идеята е местните проучвания, които ще обхващат леки автомобили, камиони и автобуси, да се реализират в сътрудничество с локални организации и университети, като в същото време основната част от опитите ще продължат да се случват в централата на Volvo в Швеция.
През 2003 год. стартирахме подобен Център за Изучаване на Пътнотранспортни Произшествия в столицата на Тайланд – Банкок. Опитът, който сме придобили досега от тази разработка, ще използваме, за да направим новия китайски наследник високо ефективен, съобщава Фредрик Арп.
Видео от краш тестовете на Volvo можете да видите тук:Автопрес.ТВ
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!