VW Polo GTI - малкото братче на Golf GTI

Main March 19, 2007 | RS-Auto.bg A- A+ 2667 views | no comments

Ръстът на Volksvagen на европейския пазар през последните години неведнъж е потвърждаван от добрите отзиви от страна на специалистите. Опирайки се на стила и качеството (най-вече в интериорно отношение), автомобилите на компанията попадат в почти всяка престижна класация на Стария континент. С пускането на последния Golf GTI VW отново влезе дълбоко в сърцата, умовете, а и портфейлите на автолюбителите. Сега вече всичко е разчистено и за по-малкото братче - Polo GTI.


С последното поколение Polo GTI VW пренарежда стилистичните решения в своята гама. Новият модел прилича доста на умален Golf GTI и понякога причинява затруднения при разпознаването от по-далечна дистанция. Светлините и предната решетка на двата модела са почти еднакви, така както и гумите, които са с идентичен дизайн, но с различен диаметър.
Интериорът се характеризира с типичното за VW качество. Вътрешните цветови решения напомнят за шарена, но изискана дреха, обшита с логото на GTI, а облицованият с кожа спортен волан придава на цялото купе истинско спортно усещане. Въпреки че е малък хечбек, Polo GTI вози като по-голям автомобил както в градски условия, така и при по-дълги екскурзии. Той е елегантно подреден и с добро държание, лесен за каране и удобен. Всъщност, това са характеристиките, които всички очакват от VW-младши.
За да задоволят обаче истинските потребности на един хеч-любител, техниците трябва да се потрудят още малко. Шасито трябва да запленява шофьора по време на каране и точно тук е мястото, където Polo получава най-сериозни атаки от конкурентите в класа. Ако оставим това настрана, автомобилът предлага сравнително добро управление и изисква минимални усилия при резки промени в траекторията.


Репертоарът включва добро завиване, прилично сцепление и добро поведение при остри завои. Проблемът обаче е, че липсва нужното усещане за комуникация и интимност. Това насочва спомените към предишните поколения Golf и Audi A3, които някак вдъхваха подобно чувство на отдалеченост между водача и автомобила. Polo е последната част на една генерация, която явно е поразена от лоша идеология за управлението, която за щастие в голяма степен липсва при последния Golf GTI.
Тази слабост би била простима, ако не живеехме във време, в което идеите са от първостепенно значение. Един бегъл поглед в линиите на конкурентните производители изважда имената на модели като Clio Renaultsport 197, Ford Fiesta ST, Suzuki Swift Sport, които са по-напред в доста отношения. Потребителите очакват повече от следващите хечбек поколения, а отзивите на този етап не са особено положителни за новото Polo. Спирачките, превключването на скоростите и управлението като цяло са търсени предимства от запалените шофьори, а тук те просто са, как да се изразим, малко „дървени”.


1.8-литровият двигател вече няколко години върши перфектна работа в различните модификации на Polo и останалите модели на VW, но не се знае дали това все още е предимство. В ниските и средните обороти се отдава доста високо ниво на въртящия момент, което прави автомобила пъргав, но от друга страна се чувства недостатъчно стабилност при високи обороти.
Като заключение можем да ви посъветваме да потърсите друг модел, ако наистина държите на динамиката. Но ако става въпрос за комфорт и качество, в малък семеен автомобил, Polo би бил добър избор. Каран на 60%, той създава удоволствие от шофирането, но при по-силно натискане на газта започва да се мъчи и разваля първоначалното впечатление. Точно заради това е редно да си зададем въпроса дали обозначението GTI е заслужено за този модел. Всъщност е доста подвеждащо, защото новото Polo реално не притежава нужната класа.



Характеристики на новото Polo GTI


Двигател & трансмисия

Двигател: 4-цилиндров бензинов предноразположен двигател. Турбопълнене и интеркулер.

Обем (см3): 1781
Ниво на компресия: 9.50:1
Клапани: Пет клапана на цилиндър
Макс. Мощност (к.с.): 148 при 5800 об./мин.
Макс. Въртящ момент (Nm): 162 при 1950 об./мин.

Трансмисия: 5-степенна ръчна скоростна кутия. Задвижване на предните гуми.

Представяне, вредни емисии & икономия

Макс. скорост (км./ч.): 216
0-100 км./ч. (секунди): 8.2
Градски разход (л./100км.): 8.9
Натоварен градски разход (л./100км.): 5.0
Комбиниран разход (л./100км.): 6.5
CO2 (г/км): 186

 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...