Ford Shelby GT500 2007
Сътрудничеството между Shelby и специалното звено на Ford (Special Vehicle Team - SVT) дари на вечните колекциониери Ford Shelby GT500, генериращ 500 конски сили с неговия 5.4 литров компресорен V8 двигател.
По подобие на оригиналното Shelby GT500, той ще е достъпен, както в купе, така и в кабриолет вариант при пускането си в продажба от лятото на 2006 година.
"Едно на ръка е да предложиш 450 конски сили в екзотична кола," казват от Шелби. "Съвсем друго е толкова мощ да се предложи в нещо толкова достъпно, колкото е Мустангът. Фактът, че не само са достигнали тази цел, но и са вдигнали летвата до 500 конски сили е само по себе си впечатляващо постижение."
Ford Shelby GT500 - Забавление със СилатаКакто се очаква от всяко нещо с Шелби емблема на себе си, сърцето на колата е това, което е под капака. Турбокомпресорният 5.4-литров, 32-клапанов V8 двигател на Ford Shelby GT500 е следствие от опита на Форд в тунинговането на собствения modular-ен (MOD engine) двигател. Резултатът са чисти 500 конски сили.
Двигателят се храни принудително със смес от въздух и гориво посредством "Roots-type" турбокомпресор предоставящ 8,5 psi тяга. Ford Shelby GT500 използва отлят железен блок на двигателя и е взел от Ford GT алуминиеви бутала с по четири-клапана на цилиндър, сегменти и лагери давайки високо ниво на издръжливост на задвижващата част. "Powered by SVT" покрива главата на двигателя и придава завършеност на вида му.
Помощник в прехвърлянето на мощта върху асфалта е 6-степенната ръчна скоростна кутия. Високо издръжливата трансмисия е доказала себе си, както на пътя, така и на пистата, правейки компания на Мустангите, Mustang Cobra и новия състезателен победител Mustang FR500C.
Мощта Изисква КонтролFord Shelby GT500 стартира благодарение на солидните подобрения направени по Мустанга. Чисто новият Mustang е разработван от началото до края с мисълта за мощ, предоставяйки изключителна устойчивост и е добре проектирана начална точка за шасито на GT500.
SVT инженерите са преправили и подобрили ключовите компоненти на шасито, които включват преработени амортисьори и обновени стабилизиращи барове, помагащи на Ford Shelby GT500 да спира и завива също толкова авторитетно, както при потегляне.
Змията се ЗавръщаОт пръв поглед се вижда, че това не е типичният Mustang Cobra. Зловещо изглеждащият дизайн на предната част включва широка горна и долна решетка с функционален въздушен сплитър. Горната част е окичена с известното Кобра лого, изнесено встрани от центъра, където би трябвало да се намира галопиращото пони познато от другите Мустанги. В двата края се намират полегати фарове, допълващи драматичната външност на колата.
Издутия капак е с въздухоотводи, изпъкващи в близост до водещата линия, комбинирайки подобрено предоставяне на въздушен поток и аеродинамика. Когато въздуха минава над капака, горещия въздух от двигателя бива засмукан навън чрез канали свързани към споменатите въздухоотводи.
Подобрения в КабинатаИзобилстват подобрения в стила и функционалността на кокпита. Разположението на скоростомера и тахометъра са разменени с цел оптимизиране и подобряване на ефикасността при превключване на скоростите. Предните седалки са с допълнителни странични рамена за да държат шофьора максимално позициониран по време на завой. Интериора е предлаган в две цветови схеми, черен и черно-червен. Седалките са тапицирани с кожа и в двата предлагани десена, а на гърба им е разположено лого със змията.
Ford Shelby GT500 ще се произвежда от джойнт-вентчъра Ford-Mazda, AutoAlliance International в Flat Rock, Мичиган.
Коментари