Honda S2000 2004
S2000 получава обширен лист от подобрения за 2004 година, за да достави едно по-добро и спортно усещане по време на шофиране.
Подобренията за 2004 година включват по-голям литраж на двигателя, пренастроено окачване, преизчислено въздушно съпротивление и дизайн на интериора акцентиращ, както върху идеята за спортен автомобил, така и върху удобното ежедневно шофиране.
Моделът от 2004-та ускорява с увеличена мощност, като тя влияе и в моментите на взимане на завои, чрез увеличения си пиков момент, който идва по-скоро и по-силно. Увеличената мощ вече започва от 3000 оборота сравнено с 6000 на модела от 2003 година. Новото пренастроено окачване с по-големи колела и гуми подобрява стабилността в завоите, като в същото време намалява ефекта от неравности по пътя.
В сравнение, модела от 2004 превъзхожда този от 2003 година по следните характеристики:
- увеличена кубатура на 2.2 литров двигател(+0.2л)
- произвежда 240 конски сили @ 7800 оборота(+0 @ -500)
- произвежда 220 Nm въртящ момент( +8 @ -1000)
ДвигателятДвигателят на S2000 от 2004 година е бил препроектиран и кубатурата е завишена с 0,2 литра, увеличавайки ширината на цилиндрите и хода на буталото. Резултатът от подобренията на двигателя е повишените с 4-10% въртящ момент и конски сили в диапазона между 1000 и 8000 оборота, което води до подобрение на ускорението при по-ниски обороти. 2.2 литровият DOHC VTEC 4-цилиндров двигател покрива напълно Калифорнийският Low-Emission Vehicle (LEV) стандарт. Иновативната система на Honda - VTEC, която е за подобрен променлив момент на отваряне и затваряне на клапаните, ръководи 16-те клапана (по четири на цилиндър), както тези за пълнене така и тези за изпразване на цилиндъра. Системата е компактна и надеждна, въпреки високата производителност и обороти произвеждани от двигателят на S2000.
Скоростна кутияРевизираната 6-степенна ръчна скоростна кутия е със скъсени скорости от първа до пета. Като допълнение на повишената мощност на двигателя, скоростите от 1 до 4 са по-къси с 4% в сравнение с модела от 2003. Трансмисията е с компактен дизайн, а скоростите са пресметнати, така че да се намали времето за превключване на предавките, както и тяхната лекота на влизане. Новите карбонови синхронизатори на скоростите заменят месинговите двойни и тройни конусовидни синхронизатори на скоростите, за да подобрят вече идеалното усещане от скоростната кутия на S2000.
Торсионният съединител с ограничено приплъзване, плавно предава мощността на задните колела, без да нарушава условията на движение. Двигателя и скоростната кутия на S2000 имат възможността да ускорят колата от 0-100 км/ч за по-малко от 6 секунди.
ИнтериорИнтериора е модерен, а дизайнът е насочен към изискванията на шофьора. Централната конзола вече е с две места за чаши, вида на жабката е променен, както и функционалността на клавишите върху таблото е повишена.
Към радиото е включена възможност за поставяне на XM сателитно радио, като антената се монтира и настройва от дилъра на съответното място. Към музиката е включена опция за инсталиране на колони зад главата на шофьора.
За модела от 2004 година, контрола върху завиването, спирачките и съединителя, достигат нови висоти във възприемането от водача по време на управление на този автомобил.
Алуминиевия скоростен лост покрит с кожа, дигиталните дисплеи вдъхновени от F1 и бутона за стартиране на двигателя, служат като напомняне за състезателният дух на S2000.
ЕкстериорТялото на S2000 е усъвършенствано с нови елементи отпред и отзад. Носът е силно подобрен в аеродинамично отношение и вид, с нов преден спойлер и преизчислени места на въздухопроводите. Предните фарове са от нов 3-заряден тип, като по подобен начин са и стоповете, но при тях е въведена и системата LED за повишаване яркостта през нощта.
Цветовото оформление на S2000 включва огромен набор, достатъчен да задоволи и най-взискателния клиент. Цветовете са от типа: Гранд При бяло, Себринг сребърен металик, Рио жълта перла и много други.
БодиОпитът на Honda в състезанията е очебиен в поведението на S2000 на пътя. Шасито има идеално разпределение на теглото 50/50. Заедно с тялото на S2000, са една обща хибридно-съединена структура, формираща силно защитена платформа, която в съдействие с уникалното окачване, създават високо ниво на защита на този спортен автомобил. Безопасността на колата е повишена при модела от 2004 година, с усилване на ключови позиции в тялото на шасито. Електрически асистиращата система за помощ на шофьора по време на завой, е била подобрена с цел, намаляване на силата на съпротивление по време на завиване, предавана от колелата към волана.
По-големите предни 215/45 и задни 245/40 радиални гуми, монтирани на 17” джанти(преди това са 16”), заедно с огромните 11” спирачни дискова( отпред вентилирани), създават една невероятна спирачна сила и усещане. Новият материал използван за спирачният педал, увеличава усещането на педала и намалява протриването му при продължително спортно каране.
Анти-блокиращата спирачна система е в стандартният пакет на S2000.
Коментари