Петър Ценков смята да замени ATV-то с кола за състезанията си през новата година, включително и за Дакар 2013. Единственият българин, завършил два пъти в най-тежкото рали, иска да създаде съвместно с чилиеца Раул Данино състезателен отбор в категорията на автомобилите. Идеята на Rally Raid.bg все още е на етап планиране. Отборът със сигурност ще направи рокада на пилотите си. Предвиждат Младен Вачков да участва отново с ATV догодина, като към него трябва да се присъедини младият Стоян Козаров. 20-годишният талант е републикански ендуро шампион „с вряща кръв“. Така България отново ще има двама участника в категорията на ATV-ата. „За съжаление, за да можем да се борим за по-предно класиране, трябва да сменим марката, разкри Пепи Ценков. Can-Am има огромни преимущества в Европа, непобедим е в калта и снега, но сложната конструкция просто не се справя с предизвикателствата на пустинята и на променливите условия в Дакар“. Младен Вачков отпадна в 7-ия етап на ралито, заради поредния технически проблем със своята машина, този път неразрешим. Петър Ценков пък смята да се пробва в класа на автомобилите, но преди да вземе решение за Дакар, ще участва в различни европейски състезания.
В първата среща на отбора с медиите след завръщането от Америка, дебютантът Вачков разказа за премеждията си преди отпадането в 7-ия етап: “Тръгнахме доста добре в първите два дни. Бяхме бързи и не изоставахме от останалите. Движихме се 5-и, 6-и. Още от третия ден обаче започнаха проблемите. Машината загуби токовете, изостанах с много време. Спуках и гума, която не можах да оправя, защото бутилката със сгъстен въздух гръмна в ръцете ми. Наложи се да карам 280 км със спукана задна гума. От джантата не остана почти нищо. Завърших чак в 4 часа сутринта. Остана ми време само да се изкъпя и трябваше да стартирам в следващия етап. За 36 часа минахме 1200 км. Беше ми толкова горещо, а дрехите ми бяха така напоени с прах, че трябваше да карам само по ризница. Превърнах се в зрелище за организаторите. Около 200 км преди края на 7-ия етап двигателят съвсем спря. Оказа се, че съм скъсал ангренажната верига. Нямаше какво да направим и състезанието за мен завърши“. Младен не скри разочарованието си, но въпреки това даде положителна оценка за първото си участие в Дакар. „Като цяло съм доволен. Мога да отбележа за успех това, че нито веднъж не се загубихме, нямахме проблем с ориентацията, докато много колеги се губеха и се връщаха“.
Механикът на отбора Димитър Ортаков сподели, че тази година е имало толкова много проблеми, че не би се върнал като механик догодина. Омбрето разказа за проблемите около двете машини и за неблагодарната задача на механика: „Като състезател бих се върнал, да, но не и в тази роля повече. Много работа, никакво време за сън. Буквално спахме по 2 часа на вечер и останалата ни почивка беше в камиона по време на движение, доколкото можеше да се дреме. Проблемът с двигателя на Младен не се беше случвал досега на никой от механиците, които работеха с Can-Am. Постоянно се консултирахме с колегите от Can-Am Канада, Can-Am Чили, но и най-малките проблеми се превръщаха в една огромна дюна, която не можехме да прескочим. За себе си бих казал, че е нереално един човек да отговаря за две ATV-та. Механиците са много нетолерирана каста“, сподели първият български механик, престрашил се да поддържа състезателните машини в най-тежкото рали.
Според Петър Ценков подготовката на отбора е била на ниво, но през 2012 ги е преследвал много лош късмет. „Всичко, което планирахме в България се оказа правилно – техниката, храната, собствената ни подготовка. Изненадаха ни тези полумистични дефекти – сменяхме помпи три пъти, а за десерт след всички проблеми с мотора и горивната система, отказа и акумулаторът“. Ценков, за когото това е второ завършване на Дакар, определя многото повреди като демотивиращи и основна причина за слабото представяне. Той определи плановете са бъдещето като „смели“. Отборът ще работи съвместно с чилиеца Раул Данино и ще се възползва от неговите контакти с други отбори. Целта е още в европейските off-road състезания Петър Ценков да участва с кола. При добри резултати се надява да се включат в новото издание на Дакар. „Все още не сме се спрели на конкретна марка, но със сигурност държим да участваме в топ-класа T1”, каза Вачков. По въпроса с ATV-ата, твърде вероятно е да сменим марката, въпреки големия опит, който натрупахме с Can-Am. По-рано Омбрето се изказа достатъчно ясно: „С Can-Am се завършва, но няма как да се бориш за постижения“.
Дакар 2013 вероятно ще бъде с доста различен маршрут. Очаква се стартът да е в Перу, после ралито да влезе в Боливия, Аржентина и да завърши в столицата на Чили Сантяго.
Агенция Speed-Press
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!