Роудстърите на BMW - 75 години

Общи 31 май 2009 | RS-Auto.bg A- A+ 936 посещения | без коментари

Роудстърите. На открит въздух, лятно слънце и по-близка връзка с пътя. За мнозина – това е квинтесенцията на всичко, което иска един ентусиаст. Но за други, много други, те са онези атрактивни и спортни малки кабриолети, с които да ходят на работа, по магазините или просто да се разхождат. Но фактът е, че в петък, 29 май, BMW празнува 75 години производство на роудстъри.

Но за тези дни BMW не просто са в този бизнес – те са един от водещите конструктори на роудстъри в света. И как са достигнали до тук? Като са започнали в началото с 315/1 – малко наточена версия без покрив на седана 315, конструиран за първи път през 1934 година.

Наречен Sports Roadtster, 315/1 притежава само две спортни седалки, леко заравнено предно стъкло, както и покрив, предназначен само за спешни случаи. От технологична гледна точка автомобилът сега изглежда архаичен, но по това време е бил на гребена на вълната на тогавашните технологии.

1.5-литров шестцилиндров двигател предоставя мощност от 35 к.с. за седана 315, но от BMW успяват да увеличат тази мощ на 40 к.с. при вграждането на агрегата в роудстъра. Двигателят притежава блок от цилиндри и колянов вал в едно, като за контролирането и задвижването на клапаните са ползвани специални мотовилки.

И всичките тези технологии принадлежат на времето си, но сега са отживелица. Единственото останало в общи линии е конфигурацията с шест цилиндъра.

Представянето не е било никак лошо, като максималната скорост възлиза на 120 км/ч. В онези времена това е било достатъчно, за да бъде наречен автомобилът – суперавтомобил. Интересното е, че състезателната версия на модела печели в Рали Алпи през 1934 година.

Един от най-впечатляващите модели, произвеждани някога, е 315/1 Special – конструиран от пилота на немската компания Ралф Рьозе. Той притежава доста преработена версия, която генерира огромна мощност от 136 к.с. в една каросерия, тежаща само 380 кг.

Еволюцията на модерните роудстъри Z-Series също е дълга и прелюбопитна. Започва се със Z1 от края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век, преминава се през толкова популярния Z3, лимитирания Z8, та чак до днешния Z4. Последният може да се похвали с момента с наистина големи таланти и е всепризнат.

 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте