Роудстърите. На открит въздух, лятно слънце и по-близка връзка с пътя. За мнозина – това е квинтесенцията на всичко, което иска един ентусиаст. Но за други, много други, те са онези атрактивни и спортни малки кабриолети, с които да ходят на работа, по магазините или просто да се разхождат. Но фактът е, че в петък, 29 май, BMW празнува 75 години производство на роудстъри.
Но за тези дни BMW не просто са в този бизнес – те са един от водещите конструктори на роудстъри в света. И как са достигнали до тук? Като са започнали в началото с 315/1 – малко наточена версия без покрив на седана 315, конструиран за първи път през 1934 година.
Наречен Sports Roadtster, 315/1 притежава само две спортни седалки, леко заравнено предно стъкло, както и покрив, предназначен само за спешни случаи. От технологична гледна точка автомобилът сега изглежда архаичен, но по това време е бил на гребена на вълната на тогавашните технологии.
1.5-литров шестцилиндров двигател предоставя мощност от 35 к.с. за седана 315, но от BMW успяват да увеличат тази мощ на 40 к.с. при вграждането на агрегата в роудстъра. Двигателят притежава блок от цилиндри и колянов вал в едно, като за контролирането и задвижването на клапаните са ползвани специални мотовилки.
И всичките тези технологии принадлежат на времето си, но сега са отживелица. Единственото останало в общи линии е конфигурацията с шест цилиндъра.
Представянето не е било никак лошо, като максималната скорост възлиза на 120 км/ч. В онези времена това е било достатъчно, за да бъде наречен автомобилът – суперавтомобил. Интересното е, че състезателната версия на модела печели в Рали Алпи през 1934 година.
Един от най-впечатляващите модели, произвеждани някога, е 315/1 Special – конструиран от пилота на немската компания Ралф Рьозе. Той притежава доста преработена версия, която генерира огромна мощност от 136 к.с. в една каросерия, тежаща само 380 кг.
Еволюцията на модерните роудстъри Z-Series също е дълга и прелюбопитна. Започва се със Z1 от края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век, преминава се през толкова популярния Z3, лимитирания Z8, та чак до днешния Z4. Последният може да се похвали с момента с наистина големи таланти и е всепризнат.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!