Соларното такси "кацна" на "Шипка"

Общи 25 юли 2007 | Auto-Press.net A- A+ 2535 посещения | без коментари

Видео на SolarTaxi можете да видите тук:AutoPress.tv

Хаосът в края на работния ден вчера, не попречи на соларното такси (Solartaxi) да намери място на улица "Шипка", директно пред посолството на Швейцария. В това няма нищо странно, т.к.т Solartaxi и той е дело на международен екип от техници и инженери, начело с швейцареца-изобретател Луи Палмер.

Идеята за подобно нещо е още от 1986-а година, но реалното проектиране и направа на колата стартира през 2004-а с помощта и на студентите от висшето училище по архитектура и техника в Люцерн, Швейцария. Естествено, проектът е подкрепен от куп спонсори и съмишленици. Според него автомобилът трябва за 15 месеца да премине около 50 000 километра, пресичайки 50 страни в света на пет континента. Направата на колата е заела няколко години, но при серийно производство с използване на масово разпространени автомобилни възли, цената й би възлязла на около 12 000 евро.

В самата кола не могат да се намерят слънчеви батерии - изобретателите хитро са ги монтирали на лек прицеп, който им осигурява площ от 6 кв.м - цифра, която не би могла да бъде постигната на покрива на автомобила. Панелът произвежда ток, достатъчен за изминаването на около 100 км път дневно. Енергията се събира в натрий-никел-хлоридни акумулатори Zebra /90 ватчаса на килограм и 150 вата на килограм/, производство на швейцарската компания MES DEA, които позволяват на колата да се движи и когато няма слънце и светлина.

Естествено за обиколката на света 100 км на ден са крайно недостатъчни, така че е предвидена възможност и за зареждане от битова електромрежа, докато автомобилът престоява за сън или почивка на екипажа. Това на пръв поглед е в разрез с идеята да се обиколи света само с помощта на добита от слънцето електроенергия, но не е. Хитрите швейцарци са инсталирали на покрив в Берн неголяма слънчева електростанция, енергията от която се продава в енергомрежата на Швейцарската конфедерация, а със спечелените от това пари ще се заплаща дръпнатата от битовите електромрежи по пътя енергия. При едно зареждане и скорост от около 50 км/ч, пробегът на Solartaxi достига 200 километра без прицеп и с един акумулатор, и 350 километра — с прицеп и два акумулатора на борда. Двигателят е с мощност 20 к.с. и може да ускори електромобила до максимална скорост от 90 км/ч.

 
Ключови думи:   amp, autopress, fice, nid, ntid, pid, target, tv index
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте