Източник: www.peugeot.bg
Няколко седмици преди 24-те часа на Льо Ман, Peugeot постигна окуражаваща победа на пистата Спа-Франкоршан след 6-часово вълнуващо състезание. Peugeot 908 n°7 с екипаж Александер Вюрц, Антъни Дейвидсън и Марк Жене се наложи над Peugeot 908 n°8, пилотиран от Франк Монтани, Стефан Саразен и Никола Минасян, който потегли от 48а позиция. Team Peugeot Total преодоля нов етап по пътя си към Льо Ман.
Един невероятен първи час
В събота, на Спа-Франкоршан, пред 34 600 зрители, Peugeot 908 не бяха сред първите на стартовата решетка, но след светване на зеленото и трите автомобила заявиха ясно намеренията си. Потеглилият от 12-а позиция Александер Вюрц, с Peugeot 908 n°7, излезе на 3-то място в края на първия час! Себастиан Бурде, 9-и на старта, достигна 4-та позиция, а Франк Монтани, който стартира 48-и, изпревари 38 коли за една обиколка!
Вюрц достигна втора позиция след 30 минути състезание. Той следваше по петите лидера Лотерер и успя да излезе начело малко преди първото зареждане след забележително изпреварване.
Нещата се развиваха добре и за останалите му съотборници като Бурде, който предаде волана на 908 n°9 на Лами, докато беше на 4-та позиция. Франк Монтани беше на 5-о място, когато бе сменен от Стефан Саразен.
Трите Peugeot 908 начело
Постепенно състезанието влизаше в ритъма си и отличната форма на автомобилите Peugeot им позволи да заемат трите първи позиции след 2ч 30мин. Антъни Дейвидсън, Педро Лами и Стефан Саразен запазиха бързото си темпо и натрупаха преднина.
Peugeot n°7 не отстъпваше лидерството освен при зарежданията. Марк Жене, след което отново Вюрц, останаха първи през шестте часа без ни най-малък проблем.
Зад тях, борбата за подиума бе много оспорвана. Педро Лами бе единствения пилот с три поредни смени. Португалецът отстъпи второто място на Peugeot 908 n°8. Симон Пажно замести Лами, но бе принуден да влезе в бокса 30 минути преди финала за смяна на предна дясна полуоска. Триото Бурде-Лами-Пажно завърши на осмо място, с най-добрата обиколка в състезанието.
Пета победа в Спа за Peugeot
След 6 часа напрегнато състезание, Team Peugeot Total постигна много важен успех предвид предстоящото 24 часа на Льо Ман". За пети път през последните 5 години, отборът печели 1000 км на Спа-Франкоршан. Вюрц, Дейвидсън и Жене ще останат в историята като първите пилоти донесли победа за новия Peugeot 908. "Тази пета поредна победа в Спа и първа за 908 идва точно навреме", казва Оливие Кеснел, директор на Peugeot Sport. "Тестовете са направени, за да се пробват автомобилите, а не непременно за постигане на високи показатели, тъй като състезанието е едно по-представително изпитание. За нас това мина както бяхме предвидили. Бяхме надеждни и ефикасни, овладявайки разхода и износването на гумите. Спечелихме етап без да сме фаворити, остава ни да изкачим Еверест."
Благодарение на двойната победа, Peugeot затвърждава първото си място в класирането ILMC Конструктори. Team Peugeot Total застава начело на класацията на отборите.
Изявления
Бруно Фамен, технически директор : Тестовете в Льо Ман през април бяха истински работен сеанс за нас, изпълнихме програмата си без да гледаме конкуренцията. Тук стана същото по време на свободните тестове. Състезанието в Спа имаше същата цел, подготовка за Льо Ман, освен спортния залог. Дължахме си добър резултат. Не бяхме сигурни, че можем да претендираме за победа, но свършихме възможно най-добрата работа и успехът дойде от самосебе си, благодарение на постиженията на пилотите. Победата е добра за увереността на отбора, но тази увереност е разумна, защото разликите са малки. Льо Ман ще бъде труден и сложен.
Александер Вюрц, Peugeot 908 n°7 : Първата ми смяна мина много добре. Веднага разбрах, че колата е много добра. Когато си дадох сметка, че сме най-бързи на пистата, се почувствах силно мотивиран. Щадейки гумите, оказах натиск върху съперниците ни и излязох начело! След това всичко мина отлично. Победата е важна за нашата подготовка за Льо Ман."
Антъни Дейвидсън, Peugeot 908 n°7 : Когато видях темпото на Алекс, разбрах, че имаме кола, с която можем да победим. Беше много удобна за управление, а аз много обичам тази писта. Инженерът ме помоли да карам на 100%, което и направих. Имахме добра стратегия и нямахме никакви проблеми. Това е положително преди Льо Ман."
Марк Жене, Peugeot 908 n°7 : Основната поука от това състезание е, че 24 часа" ще бъде много оспорвано, навярно това ще бъде най-отвореното издание за последните 5 години. Резултатът е отличен, но Спа няма нищо общо с Льо Ман. Днес показахме нашата ефикасност и надеждност."
Франк Монтани, Peugeot 908 n°8 : Смяната ми беше трудна, защото трябваше да изпреваря много хора. Не успях да карам с темпото на останалите заради трафика и изтощих доста гумите, така че накрая балансът беше странен."
Стефан Саразен, Peugeot 908 n°8 : Доволен съм от двете ми смени. Балансът на колата е добър и постоянен. Автомобилът за сигурност ни отне 40 секунди, но в крайна сметка почти успях да наваксам времето. През седмицата направихме много промени по автомобила. Този резултат ни позволява да заминем за Льо Ман по-мотивирани."
Никола Минасян, Peugeot 908 n°8 : Всички имахме различни реглажи, но успяхме да запазим гумите. Натрупахме ценна информация за 24 часа на Льо Ман". След толкова сложни тестове излязохме на преден план."
Себастиан Бурде, Peugeot 908 n°9 : Надявахме се да се изкачим бързо и въпреки това се учудихме, че караме с темпото на основните ни съперници. Потеглих с меки гуми, трябваше да бъда икономичен, за да направя две смени с едни и същи гуми."
Педро Лами, Peugeot 908 n°9 : На пистата имаше силен трафик и в такива случаи, когато имаш чиста обиколка, рискуваш и атакуваш. Аз направих това и излязох. Жалко е, защото имахме добри шансове да станем трети. Това е тест за Льо Ман и трябва да се поучим от грешките и проблемите си."
Симон Пажно, Peugeot 908 n°9 : Бих дал всичко, за да се кача на подиума, започнахме добре, но за съжаление имахме технически проблем. Жалко, защото колата ни бе наистина ефикасна, което доказва и най-добрата обиколка, която постигнах. Всичко това е окуражаващо за Льо Ман."
Класиране 1000 км на Спа-Франкоршан, втори манш от ILMC :
1. Peugeot 908 n°7 (Дейвидсън, Жене, Вюрц), 161 обиколки за 6ч02'03"799
2. Peugeot 908 n°8 (Саразен, Монтани, Минасян), + 42"965
3. Audi R18 TDI (Капело, МакНиш, Кристенсен) + 1 обиколка
4. Audi R18 TDI (Дюма, Бернар, Рокенфелер) + 2 обиколки
5. Audi R18 TDI (Фаслер, Лотерер, Трелюйе) + 3 обиколки
6. Pescarolo Judd (Колар, Тенсо, Жус) + 5 обиколки
7. Lola Toyota (Яни, Прост) + 5 обиколки
8. Peugeot 908 n°9 (Лами, Бурде, Пажно) + 6 обиколки
9. Lola Toyota + 6 обиколки
10. Peugeot 908 HDi FAP Oreca + 9 обиколки
Класирания в Intercontinental Le Mans Cup :
Конструктори :
Peugeot, 55 точки
Audi, 38 точки
Отбори :
Team Peugeot Total, 27 точки
Audi Sport Team Joest, 19 точки
Team Oreca-Matmut, 18 точки
Следващ манш ILMC (3/7) : 24 часа на Льо Ман (Франция)
****
Peugeot
В 160 страни и 10 000 центъра, Peugeot предлага на своите клиенти високо качество и приятни емоции. През 2010, когато отпразнува своя 200-годишен юбилей, Peugeot затвърди мястото си на първа френска автомобилна марка в света, изкачи се с една позиция в класацията на марките (9-а) и продаде 2 142 000 автомобила. Peugeot е единствената марка, която предлага цялостна гама мобилност, включваща леки и товарни автомобили, скутери, велосипеди и разнообразни услуги, сред които програмата Mu by Peugeot.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!