Когато беше представен за първи път по време на автомобилното изложение в Детройт през януари, Chevrolet Corvette ZR1 от моделната 2009 година трябваше да притежава повече от 100 к.с. за всеки един литър от своите 6.2 литра обем на агрегата. А двигателят никак не бе случаен – V8 агрегат с компресор. General Motors явно са решили да спазят обещанието си, като могат да се похвалят с двигател с мощност от 638 к.с. и въртящ момент от 819 Нм.
Това означава, че моделът има почти по 103 к.с. Нещо повече – това става и най-мощният двигател, който някога е бил вграждан от GM в сериен автомобил. С това може да се гарантира, че Corvette ZR1 ще надвишава скорости от 320 км/ч.
V8 агрегатът с компресор е сглобен на ръка от механици, тренирани специално в Performance Build Center на GM в Уиксъм, Мичиган. Това е уникално място, което се занимава с производство на двигатели в малки количества. Точно там се произвежда и LS7 двигателя за Corvette Z06, както и други по-спортно ориентирани двигатели.
Ключов елемент за представянето на двигателя e олекотеният колянов вал, титаниевите елементи и алуминиевите бутала за цилиндрите, олекотените глави за цилиндрите с титаниеви входни клапи и изходни клапи с натрий в тях, суха система за смазване с интегрирани маслени охладители, както и, разбира се, страхотният компресор Roots.
Дизайнът на компресора осигурява по-тиха и по-ефективна работа, докато големият 2.3-литров обем дава гаранция за постоянен приток на свеж въздух при високи обороти. Максималното налягане може да достигне до 0.72 бара.
Corvette ZR1 влиза в продажби в средата на годината, като от GM се гордеят, че това трябва да бъде най-високоефективният двигател с повече от 600 к.с. мощност.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!