Ford-Европа засилва пазарните си позиции през 2008 г. и
се нарежда на второ място
Ford се изкачва до второ място сред петте най-продавани автомобилни марки в Европа
През 2008 г. годишният пазарен дял на Ford-Европа нараства с 0.1 % спрямо 2007 г. и достига до 8.6%
Изключително силно се представя новата Fiesta с 61 400 продадени модела само за два месеца
19 януари 2009 г. Благодарение на силната си продуктова гама и новата Fiesta, Ford-Европа засилва пазарните си позиции през 2008 г. и се утвърждава като втората най-продавана марка на Стария континент.
Европейското подразделение на компанията увеличава годишния пазарен дял в 19-те си ключови пазара с 0.1 % и така бележи общ пазарен дял от 8.6%. Общият брой продадени автомобили през годината достига до 1 443 800 бройки, което представлява спад от 7.4 % спрямо 2007 г., на фона на общ спад на индустрията от 7.6%. Най-продаваният модел на марката е Focus с общо продадени през годината 353 200 модела. На второ място се нарежда Fiesta с 266 100 бройки, следвана от Transit със 173 100.
Изключително силен старт прави новата Fiesta – само два месеца след официалното й пускане в продажба в края на 2008 г., от нея са продадени 61 400 броя. Във Великобритания например Fiesta е най-продаваният модел за последните два месеца на годината.
Радваме се, че Ford се утвърди като вторият най-предпочитан бранд в Европа. Това е ясно доказателство за силното ни портфолио, което ни дава голямо конкурентно предимство пред останалите автомобилни компании, коментира Ингвар Свигъм, Вицепрезидент Маркетинг, Продажби и Услуги, Ford-Европа.
Най-успешният пазар през 2008 г. е този във Великобритания, където за годината са продадени общо 406 100 модела. Пазарният дял реализира ръст от 0.5 % до общо 16.4%.
Германия също бележи добро представяне и постоянен ръст. Там са продадени общо 241 400 модела (ръст от 6 200 бройки, или 2.7% спрямо 2007 г.), с което годишният пазарен дял стига до 7.0%, или ръст от 0.3%.
Във Франция Ford увеличава продажбите си с 6.6%, или общо 142 600 продадени модела, увеличавайки пазарния дял с 0.3% до общо 5.3%.
За първи път от 1995 г. Ford е най-продаваният пътнически автомобил в Испания с пазарен дял от 9.2%.
Макар и в Италия продажбите да падат до 190 300 броя, което е спад от 33 700, Ford запазва позицията си на водеща вносна марка.
Годишните продажби на Ford в развиващите се европейски пазари (EDM), където попада и България, достигат общо 80 500 броя, което представлява ръст от 23.6% спрямо 2007 г.
В една тежка икономическа обстановка успяхме да подобрим пазарния дял благодарение на силната си продуктова гама и бързия успех на новата Fiesta, коментира Джон Флеминг, Президент и CEO на Ford-Европа. Вярваме, че това добро представяне ще изиграе ключова роля при справянето ни със световната криза и ще ни помогне да се възползваме максимално от промяната в потребителското търсене, когато този момент настъпи, допълва още той.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!