След серия прототипи и слухове за евентуална смяна на името Ford най-накрая разкриха своя нов компактен хечбек, който се подготвя да влезе в производство към края на годината. Името му ще си остане Fiesta поне в продължение на още едно поколение. Вариантът ще се предлага в Европа, Азия и Южна Африка, като ще се подготвя във фабриката на компанията в Кьолн, Германия. Fiesta е в действителност първият мащабен продукт на новата глобална стратегия за развитие на Ford. Моделът може да има и вариант седан, който да се предлага в Северна Америка и Китай.
Колата ще бъде показана по време на автомобилното изложение в Женева следващия месец, като към есента на таи година в Европа трябва да се появят първите три- и петврати варианти. До 2010 година новата Fiesta ще се предлага из цяла Европа, Азия, Южна Африка, Австралия и Северна Америка в серия варианти на базата на една и съща платформа.
Както се очакваше, колата е заимствала много от миналогодишния прототип Verve, като това включва и трапецовидната решетка, ъглестите фарове, доста наклоненото предно стъкло и агресивния профил. Инженерите от компанията са поработили значително, за да подобрят комфорта на возията и да изолират шума от пътя, вятъра и двигателя в търсене на едно по-престижно излъчване.
Една от ключовите цели при развитието на Fiesta е било да се съхрани размера и теглото на предишния модел, но да се увеличи нивото на комфорт и на безопасност, което е иначе толкова трудно за постигане в автомобилната индустрия. Въпреки това Ford са се справили с тежката задача, като са последвали техниката, ползвана от Mazda за Mazda2 – използват два различни типа стомана за шасито.
Fiesta първоначално ще се предлага със серия бензинови и дизелови двигатели. Базовите модели ще се предлагат с 1.4-литров бензинови агрегат с мощност от 60 к.с. След това ще се предлага и 1.6-литров агрегат с мощност от 115 к.с. Почитателите на дизелите ще могат да избират между два 1.25-литрови двигатели с мощност от 60 и 80 к.с. Изборите за трансмисия включват шестстепенна ръчна трансмисия и нов Dushift автоматик. Освен това автомобилите ще бъдат оборудвани с електронната система за управление EPAS, която оптимизира разхода на гориво.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!