Ford Focus III - поредният бестселър на Синия овал?

Общи 05 април 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2330 посещения | без коментари

Първият Ford Focus направи истинска революция в понятието хечбек, когато се появи за пръв път на пазара през 1998-а. Днес актуално вече е третото поколение на бестселъра на Синия овал с най-сериозната промяна в модела от седем години насам. Дали третото поколение ще успее да постигне същият успех като предтечата си е нещо което ще разберем по-нататък. Досега са реализирани над 10 милиона фокуса, предишното поколение се правеше в Германия, Испания, САЩ, Мексико, Китай, Тайван, Русия, Филипините, Виетнам и Южна Африка.

Но още от сега е ясно, че има доста неща, които могат да му помогнат при изпълнението на тази цел - нова платформа, водещ за класа си комплект от мерки за безопасност, зелени технологии, като stop-start система и активна радиаторна решетка, сериозен скок в качеството на изпълнение, сдвоен съединител, петврато изпълнение като стандарт и нова фамилия двигатели Ecoboost.

Автомобилът е разработен в Европа, но е предназначен за продажба в над 120 държави в света и независимо от това, всичките му варианти на различните пазари имат 80% унификация на детайлите. Новата световна платформа за сегмента C на Ford Motor Company ще легне в основата на поне десет модела и плановете са за ежегодно производство от два милиона единици.

Колата идва на пазара едновременно с три варианта на купето - спортен петврат хечбек, четириврат седан и стилно комби. Известни въпроси повдига решението за отказ от тривратия хечбек, според фордовци, заради сериозно спадналото търсене на подобни каросерии. Това е и още една индикация, че Focus е напуснал сегмента на бюджетните семейни коли. У нас цените тръгват за 1.6 Ti-VCT 105 к.с. от 29.990 и стигат за 1.6 EcoBoost 182 к.с. до 45.090 лева с ДДС. Засега още не са определени цените за двулитровите варианти.

Всичките варианти носят типичните вече за марката черти на динамичен дизайн, комбинирани с повече от сериозен набор интелектуални технологии, забележително ниво на пасивна и активна безопасност. В този ред на мисли не бива да се пропускат системата за активна помощ при паркиране, за предпазване от удар при ниски скорости, за напускане лентата на движение.

При височина 1484 мм, дължина 4358 мм и ширина 1823 мм (без огледалата), 5-вратият вариант е с 16 мм по-нисък, с 21 мм по-дълъг и с 16 мм по-тесен от актуалния европейски Focus. Междуосието е вече 2648 мм - с 8 мм повече от това на Focus 2.

Моторизацията е повече от сериозна - бензини - 1.6 TiVCT 105 к.с. 5 ск. мех, 1.6 TiVCT 125 к.с. 5 ск. мех, 1.6 EcoBoost 150 к.с. 6 ск. мех, 1.6 EcoBoost 182 к.с. 6 ск. мех и дизели - 1.6 TDCi 95 к.с. 6 ск. мех, 1.6 TDCi 115 к.с. 6 ск. мех, 2.0 TDCi 140 к.с. 6 ск. мех/PowerShift, 2.0 TDCi 163 к.с. 6 ск мех/PowerShift, 2.0 TDCi 115 к.с. PowerShift.

Заедно с колеги имах възможността да пробвам колата с няколко варианта на оборудване и двигатели. Новият Focus определено впечатлява, както с присъствието си на пътя, така и с поведението си по него. Дизеловият мотор два литра с мощност 163 к.с. и роботизираната кутия PowerShift се оказаха за мен печелившата комбинация. Моторът има доста спортно ръмжене, не се замисля, когато трябва да даде всичко от себе си, кутията предлага най-удачната предавка в точния момент.

Настройката на шасито е в най-добрия дух на традицията на предишните фокуси. Налице е еволюция на предишното окачване - предното е получило олекотени долни носачи, подрамата е по-лека и корава, добавен е стабилизатор за напречна устойчивост. В задното познато окачване Control Blade има нови амортисьори, увеличени лагери и ново закрепване на стабилизатора.

При влизането в завой усещаш всичко, което се случва с колата. Заради малко по-тежкия мотор при висока скорост, колата се стреми да тръгне навън от завоя, но тук се включва много точно задният мост. Мултилинкът е настроен великолепно, предлага възможност за пасивно завиване на задните колела и "фокусът" е готов - колата с желание изписа завоя с четирите си колела по нужната траектория. Електросервото на волана предава много реалистично усещанията в управлението и същевременно помага да се намали разхода на гориво.

Новият Focus наистина се е получил доста "драйвърски", не само взима бързо завоите, но и бързо излиза от тях, благодарение на конструктивна особеност още в стандартната комплектация - усъвършенствана система за управление векторизацията на въртящия момент, която подобрява устойчивоста в завоите и маневреността. Тази технология досега беше прерогатив за спортните автомобили от премиум-класа. Става дума за система използваща ESP-то, задействаща спирачката на вътрешното за завоя колело.

Говорейки за "драйвърския" момент е интересен въпросът за нещо по-"горещо" в гамата. Ford показа новият Focus ST в Женева, но няма да го видим в продажба по-рано от началото на следващата година. Tози път няма да има петцилиндров мотор, а вариант с мощност 250 к.с. на двулитровия, четирицилиндров Ecoboost. Но и тук няма да видим триврат вариант, както всички останали от новото поколение Focus и ST ще бъде с пет врати.

Механичната шестстепенна кутия работи много позитивно, предавките са с добре настроени числа, като дългите в горния им край гарантират спокойно пътуване на дълги разстояния по магистралите, осигурявайки впечатляващо ниски цифри на разхода на гориво. 1,6-литровите бензин и дизел са доста пипнати, като при тях е стандартна системата Ford Auto-Start-Stop, осигуряваща ниво на изхвърлян СО2 от 109 г/км. Нито един от вариантите, обаче, не надхвърля прага на емисии от 140 г/км.

Вътре в колата нещата са станали много по-рафинирани. Седалката на водача предлага по-добър диапазон на регулировки, подобреното качество на материали е видимо и осезаемо. Пространството в колата е добро, въпреки че покривът сега слиза малко по-стръмно назад, а предните колонки на покрива са видимо по-полегати. Кокпитът е доста свеж, но като че ли копчетата идват малко в повече.

И няма как да е иначе, след като на разположение е бая екипировка - Bluetooth, гласова активация, цифрово радио, адаптивен круз-контрол, двузонален климатик, конектор за mp3-плейър, система за наблюдение на слепите зони BLIS, система за следене на пътната маркировка, система за автоматично паркиране, система за автоматично спиране при ниска скорост, автоматична система за контрол на дългите светлини, система за мониторинг умората на водача. Всички те досега бяха прерогатив на колите бизнес-клас, а сега ги виждаме във Focus.

Спокойно може да се каже, че топ-вариантите на Focus III са електронен рай. Да вземем само системата за подсветка на салона - според настроението може да се избира един от седем цвята и в тях се обливат дръжките, пространството около педалите, джобовете и стойките за чаши.

Ако трябва да обобщим - новият Focus е още една много добра кола на Синия овал, със сериозно нарастване на комфорта и завършеноста на изработка, с много добро качество за цената си и някои интересни възможности, известни досега само при автомобилите от доста по-висок клас. Единствената ми забележка е по посока на не много доброто решение да се поставят командите за ръчно превключване на предавките на шестстепенния автоматик със сдвоен съединител на фиксатора на предавките. Колата определено изглежда по-добре, кара се по-добре и предлага много повече от предшественика си.

 
Ключови думи:   ford, ford focus, ford motor
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте