Lexus CT 200h - не е ли революция - Lexus с цената на Toyota?

Общи 14 май 2011 | Auto-Press.net A- A+ 7735 посещения | без коментари

"Тиха революция!" Hапълно в духа на рекламата Lexus CT 200h тръгва напълно безшумно - достатъчно е да се натисне бутона Start и да се дръпне това нещо, коте трудно бих нарекъл скоростен лост, а по-скоро някакъв вид играчка. Е, след няколко километра колата потреперва и с остатъка от тока се запалва нормалният роден ДВГ. Отиде си абсолютната тишина, но не и революцията, която е на доста по-друго място - с модела си СТ 200h Lexus прави крачка назад в голф-класата, търсейки по стария модел на Ленин две крачки напред, търсейки успех с първия си хибрид в компактния клас.

В интерес на истината японците направо проспаха темата премиум-хечбек, с което донякъде европейците им върнаха удара нанесен с японската "паркетна" и хибридна атака. Когато след четири пропуснати години в Страната на изгряващото слънце се усетиха и решиха да направят малък лексус Audi, BMW и Mercedes вече бяха напред с над половин милион премиум хечбеци голф-клас годишно! Връщайки топката с разумен ход, предлагащ нещо по-различно и не по-малко премиално, Lexus извади този модел, който, засега е единственият малък електробензинов "премиум".

Може би трябва и да пообясним малко, тази странно звучаща на български дума. Премиум е преди всичко качество, гарантирано от определената марка. Вътре в салона полиран метал, аромат на кожа, мека и качествена пластмаса, приятна на допир, удобни седалки с маса
регулировки - конкретно при Lexus CT 200h цели осем с електропривод. Лек щрих към темата - пускаш стъклото и то автоматично забавя при последните десетина сантима от хода си, без звук скривайки се във вратата. Не се икономисва в звуковата изолация - при коефициент на
челно съпротивление 0,28, не се чува аеродинамичния шум дори и при магистрални скорости. И още нещо - за да харесаш странния на вид Prius, трябва да си доста "чалнат" в зелената посока, докато малкият нов хибриден Lexus е нетипично хубав за японска кола! С добри пропорции и силни детайли, благодарение на стила L-finess, преведен на езика на компактните форми.

Вътре в малкия CT 200h е хубаво. Сядам точно както обичам - колкото се може по-ниско до пода с почти прави крака, на високия централен тунел са разположени почти всички команди и връзки, включително и селектора Remote Touch, попадащ точно под ръката. Е, няма я обратната връзка като при кросовъра Lexus RX, но пак е удобен, както и селекторът на предавките, независимо от вида си на играчка и съответните си размери. Селекторът на предавките е нефиксируем, както при BMW, минаването в режим Parking е с бутон. В японският вариант на модела има и псевдоръчен режим за смяна на предавките с лостчета на волана.

Толкова разкошен салон в голф-класа още не бях виждал - приборното табло и тунелът са частично тапицирани с кожа съшита с едър бод, а в комплектацията Luxury над жабката дори има апликация от истинско дърво. В багажника мястото не впечатлява, но под пода има доста
обемисто сандъче, а под него е резервната гума. Гърбът на задната седалка се сгъва на части и на цяло, образувайки равен под.

На какво разчитат японците за да се противопоставят на немската голяма тройка в сектора - ако става дума за някакъв дизайн, динамика или управляемост, не бива да си и помислят. Направлението на удара е в икономичността - под капака на CT 200h е монтиран хибриден силов агрегат от Toyota Prius, обединяващ възможностите на бензинов, четирицилиндров мотор почти 100 к.с., работещ по цикъла на Аткинсън /за него някой друг път/ и електромотор 82 к.с.. Под пода на багажника е разположен никелметалхидриден акумулатор с капацитет за изминаване на няколко километра на ток от колата със скорост до 45 км/ч. Но и тук не е силата на колата, а в смесения цикъл на управление, в който, според производителя, тя разходва едва 3,8 л на 100 км, отделяйки в атмосферата почти рекордните 87 г/км въглероден двуокис / а не диоксид, както непрекъснато ни набиват в главите от телевизионните новини!/.

С този разход в редица европейски страни малкият Lexus получава и ред "екологични" плюсове във вид на намаления на данъци и бонуси при закупуването. Има и "скрити" плюсове - намалени са разходите по техническото обслужване, няма съединител, моторът няма стартер,
отделен генератор и ремък за задвижването му, а рекуперативното спиране удължава живота на накладките. Дори и на гумите, които, според хората на марката, щели да имат по-дълъг живот, заради по-правилното разпределение на масите в колата с разполагането на акумулатора в багажника.

Тръгването е доста рязко - още веднага електромоторът предлага пълният си въртящ момент от 207 Нм, след това нещата са нормални за автомобил с маса 1400 кг и мощност 136 к.с. Реакцията на газта в икономичния режим Eco е доста вяла, което си е нормално при гонене на стотинките. Всяка болка си има и лек - плюйте на икономията, която за всички е ясно, че е майка на мизерията и пробвайте режима Sport. Lexus-ът е друг - воланът става по-тежък, колата по-рязко реагира на педала на газта, при рязкото му пускане електрониката не гаси мотора, позволявайки по-ефективно спиране. Тогава разбираш, че потенциалът на шасито е
доста над този на силовия агрегат.

Японците намекват, че това шаси напълно може да поеме по-як вариант, да речем CT 350 и дори Lexus CT F. А засега подгряват интереса с версията CT 200h F Sport с по-агресивна предна броня и спортно окачване. Колата стои твърдо в завоите и по-опитните дори могат да
вкарат на входа в завоя задния мост в леко плъзгане, независимо, че неизключваемата система за стабилизация не дреме. Ако сте фен на по-спортните неща можете да си поръчате допълнителни разпорки с демпфери в предното и задно окачване.

В режимите Eco и Normal таблото свети в синьо, а при почервенява, като донякъде абстрактният индикатор за разход на енергията се заменя от не по-малко виртуален оборотомер, чиито показания не винаги отговарят на реалните обороти на мотора.

За кого е тази кола? Явно най-вече за поклонниците на марката и "пришълци" - най-вече бивши "тойотаджии". Базовият вариант е на цена 54 000 лв, което е съвсем малко над базовата цена на Prius, ниво Luna - 52 660 лв. В топ-варианта си Lexus CT 200h Luxury е доста по-скъп от най-скъпия Prius - Sol Plus - 75 700 срещу 62 660 лв. Lexus на цената на Toyota си е вече революция! А и у нас автомобилът върви с 5-годишна гаранция или за пробег от 160 000 км, по време на която купувачите ще могат да разчитат и на безплатната поддръжка, предлагана от Toyota и Lexus за хибридните си модели.

 
Ключови думи:   audi bmw, bmw, lexus, mercedes
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте