Lexus IS-F 2008

Ревюта 21 януари 2007 | AutoDrum.com A- A+ 2823 посещения | без коментари

Изцяло новият Lexus IS-F 2008, високо производителен луксозен седан ще генерира повече от 400 к.с. от 5,0 литров V8 двигател, когато влезе в производство. Разкошният нов автомобил е пример за производителност от марката Lexus.

Обозначението “F” за пръв път бива използвано преди близо 20 години в проект с наименованието “Circle-F”, като “F” носи значението на “flagship”. Това, бе оригиналното наименование, което впоследствие стана Lexus. Circle-F обозначението, допълнително еволюира в кодовото наименование Flagship One или F1, като първият F1 прототип разработен бива модела LS. Оттогава “F” се използва за обозначение на програма за специални превозни средства в Lexus, която попада извън рамките на нормалните инженерни решения и разработки.

Същността на Lexus IS-F

Много от разработките са извършени и тествани на Fuji Speedway и Higashi-Fuji Technical Center в Япония. Този Lexus IS-F е базиран на доказалият се Lexus IS със задно задвижване, екипиран с окачване тип double-wishbone отзад и multi-link отпред. Инженерите от Lexus искаха да постигнат повече от стандартния IS за новия IS-F. Резултатът е 5,0 литра V8 двигател със специално разработени глави, захранвани от двустепенна всмукателна система, допринасящи за повече от 400 к.с. и 475 Nm въртящ момент. Lexus-ът е екипиран с маслени за двигателя и флуидни за трансмисията и при цилиндрите охладители, предназначени за висока производителност, маслени помпи за главите нужни за шофиране при високо G-натоварване.

Двигателят на автомобила е съчетан с първата в света 8-степенна предавателна кутия със спортни предавки. По време на движение в режим Drive mode, трансмисията осигурява забележително плавна работа. Автомобила се изстрелва от 0-100 км/ч за 4,9 секунди. Тя също включва и усъвършенстван Ръчен режим, като при него предавките се сменят чрез лостове (пера) зад волана, разположени на удобно за ръцете разстояние, като горните предавки се сменят за десети от секундата. Предавките надолу се сменят, чрез съпровождане от автоматизираната система за нагаждане оборотите на двигателя към скоростта на автомобила.

Впечатлителното ускорение постигнато от Lexus IS-F изисква екипирането на автомобила с мощни Brembo спирачки, проектирани да изпълнят изискванията на инженерите от Lexus. Огромните 14,2 инчови кръстосано-вентилирани дискове отпред са притискани от мощни алуминиеви челюсти с 6 бутала, докато 13,6 инчовите задни кръстосано-вентилирани дискове са притискани от челюсти с две бутала. Силно-устойчиви накладки са монтирани на всички четири колела. Спирачките получават завършен вид от името на Lexus, изписано върху челюстите, като това е за пръв път при серийно произвеждан Lexus.

Автомобила IS-F включва 19 инчови алуминиеви джанти стандартно. Те са произведени по изискванията на Lexus от BBS и са съчетани със спортни гуми.

Окачването бива модифицирано, като то сваля височината на автомобила с повече от половин инч, в сравнение с базовия IS и един инч в сравнение с IS моделите екипирани с 18 инчови джанти. Специално настроеното окачване позволява вълнуващо и енергетично шофиране независимо дали е на писта или на улицата.

Модела включва изцяло нова 3-степенна версия на Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) система на Lexus. В допълнение на Normal mode, новата VDIM включва Sport mode, която позволява на шофьора да изстиска максимума от системите за подпомагане при ускорение, спиране и завиване. Третата степен е Off, която позволява на водача на автомобила да изстиска пределния максимум от автомобила без да е ограничаван по какъвто и да е начин от системите за помагане.

Внимание се отделя и на екстериора, като идеята е да се различава и визуално IS-F от базовия IS. Инженерите от Lexus снабдиха IS-F с два ауспуха с по два накрайника, по-широки предни калници, по-голяма решетка и заден спойлер. Предния капак и въздушните колектори на престилката са уголемени за да охлаждат V8 двигателя.

Както при екстериора, интериора на IS-F получава уникален дизайн с изработени от алуминий части и специалното им покритие. На панела с инструментите може да се забележи наличието на индикатори за температурата на маслото и на коя предавка е автомобила в момента, като логото “F” е намерило мястото си на волана и централната конзола отзад.

В допълнение на обичайния за Lexus стандарти за комфорт и удобство, интериора на IS-F включва специално изработени и облицовани седалки, които държат шофьора комфортно и сигурно на мястото си. Седалките може да бъдат поръчани в черно или изключително силно контрастираща комбинация от черно и бяло.

Този IS-F ще пристигне при търговците на Lexus в началото на 2008 година.

 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте