McLaren MP4-8 е любимата кола на Себастиан Фетел

Общи 16 август 2013 | Speed-Press.com A- A+ 8750 посещения | без коментари

Световният шампион Себастиан Фетел определи десетте си любими автомобили от Формула 1 пред Sport Bild. Изненадващо челото заема не някой от болидите Red Bull, с които взе вече 3 титли, а McLaren MP4-8. Това е болидът, с който Аертон Сена записа последната си победа през 1993 г. В десетката на Фетел има 2 автомобила Red Bull и McLaren, също така Ferrari-то на Михаел Шумахер от 2002 г.

1. McLaren MP4-8, 1993

"Любимата ми кола. Беше първото ми моделче като дете. McLaren нямаха най-добрата кола тази година, но Сена спечели 5 състезания с нея", коментира Фетел. Бразилецът постигна първи места на "Интерлагос", "Донингтън Парк", "Сузука", "Аделаида" и Монте Карло.

2. Red Bull RB6, 2010

"Най-добрата кола за годината и абсолютното оръжие. Ако не бяхме спечелили титлата, щяхме да бъдем много разочаровани" - след инфарктното ГП на Абу Даби Фетел стана най-младият световен шампион. Тогава бе на едва 23 години и 134 дни.

3. Red Bull RB7, 2011

"Автомобилът, с който спечелих втората си титла. Беше много надежден и бърз на всяка една писта" - болидът донесе 17 подиума в 19 състезания на Фетел. Записа 11 победи, 5 втори места и 1 трето. А 2011 определено бе най-силната за Red Bull до момента.

4. Brabham BT46B, 1978

"Колата на Ники Лауда с огромния вентилатор отзад. След победата в Швеция бе забранена." Създаден в разгара на битката между частните отбори и производителите, Brabham BT46B направи само едно състезание, което спечели. Решението с вентилатора бе иновативно, но шефът на отбора Бърни Екълстоун жертва колата, за да легитимира властта си в битката срещу производителите и FISA (тогава част от FIA).

5. Lotus 72, 1970

"Красива, но трагична. Йохен Ринд спечели титлата с тази кола, но катастрофира фатално в "Монца" по време на тренировките." Моделът Lotus 72 в различни варианти взе 2 титли при пилотите и 3 при конструкторите от 1970 до 1975 г.

6. Ferrari F2002, 2002

"Това Ferrari бе ясен победител от самото начало. Михаел Шумахер успяваше да си прави игрички с конкуренцията. Не бе изненада, че още във Франция стана шампион." Въпреки забавянето на Ferrari и дебют за F2002 от третото състезание на сезон 2002 г. колата записа 15 победи от 19 състезания и влезе в историята като един от най-доминиращите болиди.

7. McLaren MP4-13, 1998

"Автомобилът се състезаваше, когато още имаше гуми с канали, спомням си го добре. Беше красив дизайн на Ейдриън Нюи и явно пасваше на Мика Хакинен." Финландецът спечели 8 победи с MP4-13 и първата от двете си поредни титли.

8. Williams FW14В, 1992

"Още една фантастична кола на Нюи. Найджъл Менсъл доминираше в шампионата. Мисля, че имаше активно окачване и се е карала, сякаш си на релси." Наистина FW14В може би е най-иновативният болид в историята на Формула 1, създаден преди забраната на активното окачване, електронните системи за помощ на пилота и намесата на бокса в работата на колата през телеметрията. Британецът спечели 9 състезания, а съотборникът му Рикардо Патрезе остана с 1 победа.

9. Mercedes W196, 1954

"Легендарна кола, която отбеляза завръщането на Mercedes във Формула 1. Естествено Хуан Мануел Фанджо стана шампион тогава." Аржентинецът спечели 6 от 9 състезания през 1954. На следващата година взе нова титла със същата кола.

10. Brabham BT52B, 1983

"С този автомобил BMW спечели последната си титла с Нелсън Пикет. Говори се, че е била с 1500 к.с. в квалификациите, което я прави повече ракета от кола. Бих искал да я карам." Създадена в зенита на турбодвигателите, Brabham BT52B позволи на Пикет да победи Ален Прост в битката му за титлата през 1983 само с 2 точки преднина. При конструкторите Brabham-BMW завършиха трети - зад заводските екипи Ferrari и Renault.

Агенция Speed-Press

 
Ключови думи:   ferrari, formula 1, Mclaren, red bull, sport bild
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте