Световният шампион Себастиан Фетел определи десетте си любими автомобили от Формула 1 пред Sport Bild. Изненадващо челото заема не някой от болидите Red Bull, с които взе вече 3 титли, а McLaren MP4-8. Това е болидът, с който Аертон Сена записа последната си победа през 1993 г. В десетката на Фетел има 2 автомобила Red Bull и McLaren, също така Ferrari-то на Михаел Шумахер от 2002 г.
1. McLaren MP4-8, 1993
"Любимата ми кола. Беше първото ми моделче като дете. McLaren нямаха най-добрата кола тази година, но Сена спечели 5 състезания с нея", коментира Фетел. Бразилецът постигна първи места на "Интерлагос", "Донингтън Парк", "Сузука", "Аделаида" и Монте Карло.
2. Red Bull RB6, 2010
"Най-добрата кола за годината и абсолютното оръжие. Ако не бяхме спечелили титлата, щяхме да бъдем много разочаровани" - след инфарктното ГП на Абу Даби Фетел стана най-младият световен шампион. Тогава бе на едва 23 години и 134 дни.
3. Red Bull RB7, 2011
"Автомобилът, с който спечелих втората си титла. Беше много надежден и бърз на всяка една писта" - болидът донесе 17 подиума в 19 състезания на Фетел. Записа 11 победи, 5 втори места и 1 трето. А 2011 определено бе най-силната за Red Bull до момента.
4. Brabham BT46B, 1978
"Колата на Ники Лауда с огромния вентилатор отзад. След победата в Швеция бе забранена." Създаден в разгара на битката между частните отбори и производителите, Brabham BT46B направи само едно състезание, което спечели. Решението с вентилатора бе иновативно, но шефът на отбора Бърни Екълстоун жертва колата, за да легитимира властта си в битката срещу производителите и FISA (тогава част от FIA).
5. Lotus 72, 1970
"Красива, но трагична. Йохен Ринд спечели титлата с тази кола, но катастрофира фатално в "Монца" по време на тренировките." Моделът Lotus 72 в различни варианти взе 2 титли при пилотите и 3 при конструкторите от 1970 до 1975 г.
6. Ferrari F2002, 2002
"Това Ferrari бе ясен победител от самото начало. Михаел Шумахер успяваше да си прави игрички с конкуренцията. Не бе изненада, че още във Франция стана шампион." Въпреки забавянето на Ferrari и дебют за F2002 от третото състезание на сезон 2002 г. колата записа 15 победи от 19 състезания и влезе в историята като един от най-доминиращите болиди.
7. McLaren MP4-13, 1998
"Автомобилът се състезаваше, когато още имаше гуми с канали, спомням си го добре. Беше красив дизайн на Ейдриън Нюи и явно пасваше на Мика Хакинен." Финландецът спечели 8 победи с MP4-13 и първата от двете си поредни титли.
8. Williams FW14В, 1992
"Още една фантастична кола на Нюи. Найджъл Менсъл доминираше в шампионата. Мисля, че имаше активно окачване и се е карала, сякаш си на релси." Наистина FW14В може би е най-иновативният болид в историята на Формула 1, създаден преди забраната на активното окачване, електронните системи за помощ на пилота и намесата на бокса в работата на колата през телеметрията. Британецът спечели 9 състезания, а съотборникът му Рикардо Патрезе остана с 1 победа.
9. Mercedes W196, 1954
"Легендарна кола, която отбеляза завръщането на Mercedes във Формула 1. Естествено Хуан Мануел Фанджо стана шампион тогава." Аржентинецът спечели 6 от 9 състезания през 1954. На следващата година взе нова титла със същата кола.
10. Brabham BT52B, 1983
"С този автомобил BMW спечели последната си титла с Нелсън Пикет. Говори се, че е била с 1500 к.с. в квалификациите, което я прави повече ракета от кола. Бих искал да я карам." Създадена в зенита на турбодвигателите, Brabham BT52B позволи на Пикет да победи Ален Прост в битката му за титлата през 1983 само с 2 точки преднина. При конструкторите Brabham-BMW завършиха трети - зад заводските екипи Ferrari и Renault.
Агенция Speed-Press
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!