Както вече ви споменахме, откритото Европейско първенство по биатлон съвпадна с пазарната премиера на новия субкомпактен SUV на Opel – Mokka. Моделът бе изложен в Банско по време на надпреварата, като се представи доста успешно в ролята си на фотомодел в импровизирана снежна фотосесия заедно с талисмана на Европейското.
Пътно поведение
Имах възможността да тествам варианта с 1,4-литровия двигател Turbo ECOTEC с 4 задвижващи колела и старт/стоп система и 6-степенна предавателна кутия по маршрут София – Банско – София. За зло или за добро се случи точно в деня, в който участъкът Е79 бе отцепен заради свлекли се скали в района на Кресненското дефиле и минахме през обходен планинско-селски маршрут, където най-честите пътни знаци са ограничена видимост и поредица от опасни завои. Казвам за добро, защото точно този участък се падна на мен и се убедих в предимствата на малкия SUV. Като за начало, въпреки кубичната си форма мъникът е доста стабилен. Освен това ускорява толкова прилично, че ми даде възможност за няколко рискови изпреварвания на къси отсечки. Максималната мощност на мотора е 140 к.с. и е достъпна в диапазона от 4900 до 6000 об/мин. Максимумът на въртящия момент от 200 Нм е постижим между 1850 и 4900 об/мин.
При влизане в Банско за пореден път приятно впечатление ми направи логичното и последователно поведение на стоп/старт системата на Opel. Казвам за пореден път, защото подобни наблюдения имам и при други модели от марката.
Интериор
Версията, която ми се падна по време на теста, бе в eксклузивния цвят Deep Espresso, като идеята за топлото ароматно кафе продължава и вътре в двуцветния (черно и кафяво, името му е Marroccana Cocoa) кожен салон. Автомобилът разполагаше с навигация (опция), шибедах и камера за паркиране. Вътре пространството е доста повече, отколкото човек може да очаква на при вида на компактен SUV с дължина 4278 мм.
Дрифтене в снега
На слизане от пистите на едно уширение организирахме своеобразно дрифтене (с пируети, с дръпната ръчна и всичко, както си трябва) в снега. Въобще цялото качване и слизане по тесния заснежен участък между красивите ели даде възможност да оценя системата за постоянно двойно предаване (AWD), която в случая е с интелигентно електронно управление и включва четирите задвижващи колела само при необходимост. Разпределението на въртящия момент между предния и задния мост се осъществява автоматично и безстепенно в съотношение от 100:0 дo 50:50.
Цените
Новият SUV модел Opel Mokka се предлага с гама от пет енергични и високоефективни задвижващи агрегата, които съчетават добрата динамика с един от най-ниските в класа разходи на гориво.
Цените за българския пазар започват от 31 880 лв. с ДДС за най-базовата версия и финишират на 46 160 лв. с ДДС за обзавеждане Cosmo и 1,7-литров CDTI Ecotec с макс. мощност 130 к.с.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Opel Mokka
Четири цилиндъра, бензин, работен обем 1364 куб. см - макс. мощност 140 к.с. при 4900-6000 об/мин, макс. въртящ момент 200 Нм при 1850-4900 об/мин, AWD, задвижване – 6-степенна механична кутия, ускорение 9,8 сек, макс. скорост – 195 км/ч, вместимост на резервоара 52 л, разход Eu mix 6,4 л/100 км бензин, СО2 емисии – 149 г/км
Цена за България за версията – от 39 310 лв. с ДДС.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!