Канадската тръжна къща RM Auctions в асоциация със световно известната Sotheby’s, постави в Маранело, Италия, седем световни рекорда по цена на продадени автомобили. Листата се води от продадения за ?6.8 милиона автомобил-робедител от Льо Ман през 1962 Ferrari 330 TRI/LM Testa Rossa (Chassis 0808) с пилоти тогава Фил Хил и Оливие Гендебиен.
Еднодневният търг записа общ резултат от ? 34 милиона и беше проведен на легендарната изпитателна писта на кончетата - Фиорано. В наддаванията взеха участие колекционери от целия свят, които купиха 32 от изложение 33 автомобила. Търгът премина под мотото: "FERRARI: Leggenda e Passione /Ферари - легенда и страст/ и може би най-активно премина надаването за колата на Фелипе Масса от миналата година, която беше реализирана за ?1.6 милиона.
Сред аксесоарите, които също взеха участие в търга бяха воланът на Михаел Шумахер от болида му през 2005-а - реализиран за ?63,250 и модел в мащаб 1:24 на състезателен болид Ferrari F2004, използван за изпитания в аеродинамичен тунел - ?49,450.
Ето и останалите рекордни продажбени постижения /по списъка са наредени и снимките/:
- 1953 340/375 MM Berlinetta Competizione ( ?4.2 милиона)
- 1970 512 S Sports Car ( ?2 .6 милиона)
- 1966 Dino 206 SP ( ?2 .4 милиона)
- 1953 340 MM Competition Spyder ( ?2 .3 милиона)
- 1971 Daytona Spyder ( ?1 милиона)
- 1966 275 GTS ( ?423 ,000)
- 1985 288 GTO Prototype ( ?506 ,000)
Филипо Лоти, управляващ директор на Sotheby’s Италия, коментира: " Изключително сме доволни от резултатите на търга, коейто доказва много добрите връзки между нас, RM Auctions и Ferrari. Глобалният опит и на трите компании и уменията им допринесоха за постигане на този отличен резултат и гледаме напред за продължение на съвместната ни работа в бъдеще".
Участниците в търга присъстваха на ексклузивна демонстрация от топ-тест F1-пилота на Ferrari Лука Бадоер, който направи няколко прецизни обиколки на пистата с автомобила от 1962 г. Ferrari 330 TRI/LM, както и с някои от останалите автомобили в търга - 1953 Ferrari 340 MM и 1987 F40 Prototype.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!