Карахме най-мощната Panamera

Main June 17, 2011 | Speed-Press.com A- A+ 4890 views | no comments

Porsche сложи S след означението Panamera Turbo. Този S означава 50 к.с. повишение в максималната мощност на двигателя, както и ръст на въртящия момент до 750 Нм. Агрегатът на практика е същият като този в Turbo версията, само че тук е получил нови настройки на електрониката и нови ротори на двата турбокомпресора. Лопатките на нагнетателите при Turbo S са изработени от титаниево-алуминиева сплав, което ги прави по-леки от стандартните и съответно тяхната инертност е намаляла. Това води до по-бързото развъртане на компресорите и съответно, по-бързата отзивчивост на самия мотор.
Имах възможност да тествам Porsche Panamera Turbo S както по правите участъци на аутобаните без ограничение, така и по вити планински пътища. Силата на колата е в гълтането на стотици километри без усилие, но Porsche-гените, особено в тази Turbo S модификация, изпъкват като мускулите на състезателен кон по планинските серпентини. Задвижването се осъществява чрез 7-степенна трансмисия с двоен съединител, като въртящият момент се предава и на четирите колела. Задният мост дори разполага с електронно регулируем диференциал, позволяващ векторни вариации на тягата между двете колела. Той зависи от избрания от водача режим - нормален, Sport или Sport Plus - и действието му се усеща чрез супер динамичното изписване на кривата при завой. Освен това, при двете спортни настройки клиренсът намалява и четирите пневматични амортизиращи елемента се втвърдяват.
Звукът на Panamera Turbo S е адреналинизиращо величествен. Класическият V8 рев, гарниран с титаниевите турбини, и изваден през допълнително преработената изпускателна система, изправя космите по ръцете. Ауспухът има два режима - цивилизован, за нормално движение из града, и брутален, просто заради кефа. Отдясно на лоста на PDK-то седи бутон, изрисуван с два ауспухови накрайника. Той отваря съответните клапи и завистта и възхищението у минувачите скача право пропорционално на децибелите.
В главата ми се бе забила стойността 306 км/ч, от пресинформацията, която четох седмица преди да замина. Чаках удобен момент - аутобан без ограничение - за да проверя до колко ще успея да се доближа до обявения максимум. Ами, 230. Може да ви изглежда малко, но в реално време, в реален трафик, тази скорост не е никак ниска. Но не е толкова важна максималната скорост на колата, колкото начинът по който ускорява. Turbo S достига 100 км/ч от място за 3,8 сек, а 200 за 12,9 сек. И го прави по толкова стабилен и убедителен начин, че започваш да се чудиш как точно си взаимодейства цялата електроника на окачването, ролбарите, диференциала, PDK-то и целия набор от системи за стабилност. Честно казано, не ви трябва да знаете. Просто забивате педала в пода, потъвате в облегалката и не мислите за нищо освен за самото каране. И един съвет от мен. Измерете тези 3,8 сек със свалени прозорци и изключено стерео.


ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател бензинов, 4806 куб. см, V-образен, би-турбо
Предавателна кутия 7-ст. PDK, двойно предаване
Макс. мощност 550 к.с. при 6000 об/мин
Макс. въртящ момент 750 при 2250-4000 об/мин
Ускорение от 0-100 км/ч 3,8 сек
Максимална скорост 306 км/ч
Комбиниран разход 11,5 л/100 км
Обем на резервоара 100 л

Базова цена 170 460 евро

 
Keywords:   Porsche, porsche turbo
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...