Хората на Синия овал са мотивирани да намерят аромат, който да използват във всичките си автомобили. Това е продължение на нормалния за всички автомобилоcтроители стремеж за налагане на марковата идентичност, която досега се търсеше само в дизайна, удобството за управление и рекламата. Сега от Ford искат и съответен аромат да стане част от марковата му идентичност в целия свят. Компанията иска всеки неин автомобил да изглежда, да се чувства и да мирише като ... Ford.
Tази работа не може да бъде свършена от всеки и затова от компанията са наели пет инженера с изключително чувствителни носове. Тяхната работа е да изкарат навън от колите всяка нежелана миризма. Петорката се нарича "душещото жури" и тя прекарва времето си в специална лаборатория на марката, изследвайки миризмите, излъчвани от всяка част на колата - от поставките за чаши и въздушните възглавници до подовите килимчета и тапицерията.
Главната им задача, обаче, е да изнамерят миризмата, която ще ви накара да се чувствате добре в автомобилите на Ford. Може би всичко това звучи малко прекалено, но дава представа какво внимание обръщат от Диърборн на всеки детайл от развитието на автомобилите си.
Интересно за кой аромат ще решат че ще мирише на Ford? Журито по миризмите още не е сигурно по въпроса. Той е и много сложен, защото в различните региони на света се харесват и предпочитат различни аромати, а Ford е глобална марка, която иска да налага глобални модели с глобален аромат. Според специалистите дори това, което мирише зле за някои, мирише добре за хора от други краища на света.
Автопроизводителите вече предлагат вътрешно осветление на автомобила и приборите, което променя цвета си според вкусовете на собственика. Френските фирми пък предлагат специални устройства в колите си, които излъчват по избор на собственика един от пет аромата. Много популярни в света са "миризливките" във вид на дръвчета и други фигурки, което определено навежда на мисълта, че е нужен вече и професионален подход към въпроса за "духовния" комфорт в автомобилите.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!