Видео на новото поколение Nissan X-Trail можете да видите тук:AutoPress.tv
Накратко
-Изцяло ново шаси и дизайн
-Избор между четири двигателя:
-Два нови дизела с филтри за твърди частици и … за първи път автоматична трансмисия като опция
-Уникални офроуд възможности чрез:
-Интелигентна ALL MODE система за задвижване на четирите колела
-Авангардни системи за потегляне и спускане при наклон
-По-голямо вътрешно пространство и багажник от две части
-По-добро поведение и увеличен комфорт при движение по настилка
-Луксозен интериор с висококачествени материи
-Изключително апетитна" цена от 45 375 лв с ДДС
"Да повториш големият пазарен успех на автомобил като X-TRAIL не е никак лесно. Особено когато самите клиенти искат нещата да останат непроменени. Въпреки това новият X-TRAIL доказва, че промяната е необходима и правилно осъществена. Леките корекции на няколко ключови места ще убедят в това всички предишни и нови клиенти на X-TRAI. Карлос Таверас – изпълнителен вицепрезидент "Корпоративни стратегии и продуктово планиране Nissan Motor Limited.
"В крайна сметка излезе, че ние ще предприемем промяната на X-TRAIL на наша собствена отговорност. Оригиналният X-TRAIL е обожаван от своите собственици и мнозина не искаха да променяме нищо по него. Това беше сериозен проблем за нас, но и предизвикателство, от което не искахме да бягаме. Пиер Лоан - вицепрезидент "Продуктово планиране Nissan Европа.
Всички промени са направени прецизно с цел да се запази в максимална степен оригиналното излъчване на автомобила. Въпреки че новият X-TRAIL е по-голям от предшественика си той запазва мястото си в сегмента на компактните SUV. Новият X-TRAIL е комфортен и лесен за управление като успява да съчетае практичността на ежедневното шофиране с дръзкия вид на оригиналния офроудър.
Нещо повече. Новият X-TRAIL притежава повишена офроуд проходимост. Това е постигнато чрез оборудване на автомобила с най-новата система на Nissan за интелигентен електронен контрол на задвижване на четирите колела - ALL MODE 4x4-i. В нея компанията вгражда две нови функции – за контрол при спускане и потегляне по наклон. Тези допълнителни възможности по никакъв начин на отнемат от удоволствието новият X-TRAIL да бъде управляван и по настилка, а дори осигуряват допълнителен комфорт и сигурност.
Целта на Nissan е в лицето на новия X-TRAIL да предложи на пазара автомобил с разширени 4х4 възможности. Компанията вече има отговор на конкуренцията в сегмента на предимно градски SUV модификации със "сладникави форми. Специално за тази част от пазара Nissan наскоро представи Qashqai. Така в лицето на новия X-TRAIL на инженерите и дизайнерите не им се налага да правят компромиси с проходимостта и външния вид.
В резултат на направените промени новият X-TRAIL е по-дълъг в сравнение със своя предшественик. Колесната му база е увеличена до 2630 мм (+5 мм). Общата дължина на автомобила е нараснала със 175 мм и сега достига 4630 мм. Тези внушителни габарити позволяват обемът на багажника на новия X-TRAIL също да бъде значително увеличен.
Предният и задният ъгъл на проходимост на новия X-TRAIL са съответно 28 и 23 градуса, а просветът на автомобила е 200 мм. Това позволява на X-TRAIL да преодолява сложен и разнообразен терен. Така новият X-TRAIL се нарежда сред култовите 4х4 модели на Nissan като Patrol и Pathfinder.
Следващо поколение ALL MODE
В основата на 4х4 системата на новия X-TRAIL стой последно поколение интелигентна електронна система за задвижване на четирите колела - ALL MODE 4x4-i. В допълнение към уникалната 4х4 система новият X-TRAIL е задвижван от мощни бензинови и дизелови агрегати, които осигуряват висок максимален въртящ момент. Това ги прави особено надеждни при работа на ниски обороти, когато се преодоляват офроуд терени.
Контролът върху ALL MODE 4x4-i системата се осъществява чрез завъртане на бутон на централната конзола. Оттам се избира желаният режим на работа – две задвижващи колела, автоматичен (Auto) или Lock. В състава на ALL MODE 4x4-i влизат две практични функции. DDS (Downhill Drive Support) – помощник при спускане и USS (Uphill Start Support) – за потегляне при наклон. USS системата се задейства напълно автоматично при потегляне при наклон над 10%. Асистентът прилага временно спирачно усилие докато шофьорът подаде необходимото количество газ, за да потегли. Системата функционира и в случаите когато автомобилът потегля на задна предавка по наклон.
DDS асистентът се активира чрез бутон на централната конзола и то в случаите когато е задействан Lock режима на ALL MODE 4x4-i системата. DDS използва ABS системата на автомобила, за да поддържа скорост от 7 км/ч при спускане по наклон. Това позволява на шофьора да се концентрира върху насочването на автомобила в желаната посока. Подобно на USS системата DDS работи и когато автомобилът се движи на задна предавка.
Три нови двигателя
Новият X-TRAIL се предлага с по-широк избор на двигатели в сравнение със своя предшественик. Три от тях са напълно нова разработка. Единствено 2,5-литровият 16 V бензинов агрегат е взаимстван от предишното поколение, но и той е подложен на сериозни изменения в сравнение с оригинала.
За първи път X-TRAIL предлага две нива на дизелова мощност. Агрегатите са разработени на базата на 2,0-литровия M1D двигател на партньора в Алианса – Renault. M1D се характеризира с висока мощност, добро пътно поведение и разумен разход на гориво.
При новия X-TRAIL 2,0-литровият агрегат предоставя мощност от 110 кВт (150 к.с.) и 127 кВт (173 к.с.) при версията с междинен охладител. Максималният им въртящ момент е съответно 320 Нм и 360 Нм като 90% от него са на разположение още при 1750 об/мин. И двата агрегата са оборудвани с филтър за твърди частици, което значително намалява нивата на отделени вредни емисии.
Стандартно двата агрегата работят с 6-степенна механична предавателна кутия. Версията с мощност 110 кВт (150 к.с.) може да бъде поръчана и с нова 6-степенна автоматична трансмисия. Това е опция, която за пръв път се предлага при дизелов вариант на X-TRAIL, което пък поставя модела пред конкурентите му в сегмента.
Новият 2,0-литров 16V бензинов двигател е изработен от олекотени материали и постига мощност от 103 кВт (140 к.с.) и максимален въртящ момент от 193 Нм. Разработката му е дело на инженери от Nissan и ще бъде използван и от двете компании в Алианса. 90% от неговият въртящ момент ще са на разположение на шофьора зад волана на новия X-TRAIL при 2400 об/мин.
Въпреки че произлиза от предишният 2,5-литров двигател с мощност 124 кВт (169 к.с.) новият бензинов агрегат е подложен на значително подобрения, за да осигури по-добра динамика и удължени сервизни интервали.
И двата бензинови агрегата ще се предлагат с 6-степенна механична предавателна кутия, а като опция клиентите ще могат да поръчват и CVT трансмисия.
Луксозен интериор
Пътническият салон на новия X-TRAIL продължава традицията на Nissan да предоставя на своите клиенти високо качество и комфорт. Всички зони с непосредствен достъп до пътниците като седалките например са тапицирани с меки материи. Останалите предразположени към износване повърхностите в кабината са със зърнеста структура и контрастни цветови решения – черно и сиво или черно и бежово. В зависимост от нивото на оборудване приборите на новия X-TRAIL могат да са с хромирани пръстени, което придава допълнително спортно-елегантно излъчване на интериора.
Както всички досегашни модели на Nissan и новият X-TRAIL е създаден с идеята да бъде функционален. Приборите зад мултифункционалния волан са оразмерени и позиционирани така, че да освободят достатъчно пространство на централната конзола. Това позволява на нея да бъде вграден по-голям екран за навигационната система като видимостта към дисплея е оптимизирана. На централната конзола има отделено специално място и за CD аудио система за няколко диска.
Централно е разположена огромна ниша за предмети, която може да побере 10 диска, а жабката е с обем 15,7 литра като в нея има специално отделение за ръководството за експлоатация към новия X-TRAIL.
По-голям и модулен багажник
С най-много приложения обаче несъмнено е багажникът на новия X-TRAIL. При поставени задни седалки оригиналният X-TRAIL разполагаше с обем от 410 литра до нивото на задното стъкло. Новото поколение X-TRAIL предоставя 603 литра (+193 литра).
Това е постигнато като е променена ориентацията на заглушителя на ауспуховите тръби – от напречно по дължина на автомобила покрай нишата за резервната гума. Това позволява да се обособи багажник на две нива с чекмедже/тайник/ в пода, където могат да се прибират ценни вещи.
Тайникът е с подвижни стени, което позволява да бъде модулиран съобразно потребностите на пътниците. Подът и тайникът могат да се отстраняват като по този начин се увеличава товарното пространство в багажника – височината му нараства със 127 мм. Така новият X-TRAIL разполага с по-широк и по-дълбок багажник от предишното поколение.
За осигуряване на максимална практичност подът на багажника е с износоустойчиво и лесно за почистване покритие, което не позволява хлъзгане на предметите. Повърхността му е набраздена като разстоянието между отделните ребра е различно. Това предпазва от преобръщане на товара при движение на автомобила. Изборът на пластмасовото пред текстилното покритие на багажника е в резултат на проучване сред клиентите. Те споделят, че често пътуват с домашните си любимци и спортно оборудване, затова предпочитат настилка, която се поддържа и почиства максимално лесно.
Както и при оригиналния X-TRAIL облегалките на задните седалки се накланят на 7%, за да осигурят на пътниците комфортна позиция. Те могат и да бъдат напълно свалени като по този начин допълнително увеличават товарното пространство в автомобила. Вместо класическата схема 60/40 новият X-TRAIL предоставя система за прибиране на седалките в съотношение 40/20/40.
Високи нива на оборудване
Всяка версия на новия X-TRAIL е оборудвана с климатик, електрически предни и задни стъкла и Bluetooth. Стандартният пакет включва още странични въздушни възглавници и завеси, ABS и EBD. Допълнително се предлагат ксенонови фарове, релси за багаж на покрива, сателитна навигационна система с цветен дисплей и камера за паркиране.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!