Новият X-TRAIL на Nissan дебютира на софийското изложение

Main June 14, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1376 views | no comments

Видео на новото поколение Nissan X-Trail можете да видите тук:AutoPress.tv

Накратко
-Изцяло ново шаси и дизайн
-Избор между четири двигателя:
-Два нови дизела с филтри за твърди частици и … за първи път автоматична трансмисия като опция
-Уникални офроуд възможности чрез:
-Интелигентна ALL MODE система за задвижване на четирите колела
-Авангардни системи за потегляне и спускане при наклон
-По-голямо вътрешно пространство и багажник от две части
-По-добро поведение и увеличен комфорт при движение по настилка
-Луксозен интериор с висококачествени материи
-Изключително апетитна" цена от 45 375 лв с ДДС

"Да повториш големият пазарен успех на автомобил като X-TRAIL не е никак лесно. Особено когато самите клиенти искат нещата да останат непроменени. Въпреки това новият X-TRAIL доказва, че промяната е необходима и правилно осъществена. Леките корекции на няколко ключови места ще убедят в това всички предишни и нови клиенти на X-TRAI. Карлос Таверас – изпълнителен вицепрезидент "Корпоративни стратегии и продуктово планиране Nissan Motor Limited.

"В крайна сметка излезе, че ние ще предприемем промяната на X-TRAIL на наша собствена отговорност. Оригиналният X-TRAIL е обожаван от своите собственици и мнозина не искаха да променяме нищо по него. Това беше сериозен проблем за нас, но и предизвикателство, от което не искахме да бягаме. Пиер Лоан - вицепрезидент "Продуктово планиране Nissan Европа.

Всички промени са направени прецизно с цел да се запази в максимална степен оригиналното излъчване на автомобила. Въпреки че новият X-TRAIL е по-голям от предшественика си той запазва мястото си в сегмента на компактните SUV. Новият X-TRAIL е комфортен и лесен за управление като успява да съчетае практичността на ежедневното шофиране с дръзкия вид на оригиналния офроудър.

Нещо повече. Новият X-TRAIL притежава повишена офроуд проходимост. Това е постигнато чрез оборудване на автомобила с най-новата система на Nissan за интелигентен електронен контрол на задвижване на четирите колела - ALL MODE 4x4-i. В нея компанията вгражда две нови функции – за контрол при спускане и потегляне по наклон. Тези допълнителни възможности по никакъв начин на отнемат от удоволствието новият X-TRAIL да бъде управляван и по настилка, а дори осигуряват допълнителен комфорт и сигурност.

Целта на Nissan е в лицето на новия X-TRAIL да предложи на пазара автомобил с разширени 4х4 възможности. Компанията вече има отговор на конкуренцията в сегмента на предимно градски SUV модификации със "сладникави форми. Специално за тази част от пазара Nissan наскоро представи Qashqai. Така в лицето на новия X-TRAIL на инженерите и дизайнерите не им се налага да правят компромиси с проходимостта и външния вид.

В резултат на направените промени новият X-TRAIL е по-дълъг в сравнение със своя предшественик. Колесната му база е увеличена до 2630 мм (+5 мм). Общата дължина на автомобила е нараснала със 175 мм и сега достига 4630 мм. Тези внушителни габарити позволяват обемът на багажника на новия X-TRAIL също да бъде значително увеличен.

Предният и задният ъгъл на проходимост на новия X-TRAIL са съответно 28 и 23 градуса, а просветът на автомобила е 200 мм. Това позволява на X-TRAIL да преодолява сложен и разнообразен терен. Така новият X-TRAIL се нарежда сред култовите 4х4 модели на Nissan като Patrol и Pathfinder.

Следващо поколение ALL MODE
В основата на 4х4 системата на новия X-TRAIL стой последно поколение интелигентна електронна система за задвижване на четирите колела - ALL MODE 4x4-i. В допълнение към уникалната 4х4 система новият X-TRAIL е задвижван от мощни бензинови и дизелови агрегати, които осигуряват висок максимален въртящ момент. Това ги прави особено надеждни при работа на ниски обороти, когато се преодоляват офроуд терени.

Контролът върху ALL MODE 4x4-i системата се осъществява чрез завъртане на бутон на централната конзола. Оттам се избира желаният режим на работа – две задвижващи колела, автоматичен (Auto) или Lock. В състава на ALL MODE 4x4-i влизат две практични функции. DDS (Downhill Drive Support) – помощник при спускане и USS (Uphill Start Support) – за потегляне при наклон. USS системата се задейства напълно автоматично при потегляне при наклон над 10%. Асистентът прилага временно спирачно усилие докато шофьорът подаде необходимото количество газ, за да потегли. Системата функционира и в случаите когато автомобилът потегля на задна предавка по наклон.

DDS асистентът се активира чрез бутон на централната конзола и то в случаите когато е задействан Lock режима на ALL MODE 4x4-i системата. DDS използва ABS системата на автомобила, за да поддържа скорост от 7 км/ч при спускане по наклон. Това позволява на шофьора да се концентрира върху насочването на автомобила в желаната посока. Подобно на USS системата DDS работи и когато автомобилът се движи на задна предавка.

Три нови двигателя
Новият X-TRAIL се предлага с по-широк избор на двигатели в сравнение със своя предшественик. Три от тях са напълно нова разработка. Единствено 2,5-литровият 16 V бензинов агрегат е взаимстван от предишното поколение, но и той е подложен на сериозни изменения в сравнение с оригинала.

За първи път X-TRAIL предлага две нива на дизелова мощност. Агрегатите са разработени на базата на 2,0-литровия M1D двигател на партньора в Алианса – Renault. M1D се характеризира с висока мощност, добро пътно поведение и разумен разход на гориво.

При новия X-TRAIL 2,0-литровият агрегат предоставя мощност от 110 кВт (150 к.с.) и 127 кВт (173 к.с.) при версията с междинен охладител. Максималният им въртящ момент е съответно 320 Нм и 360 Нм като 90% от него са на разположение още при 1750 об/мин. И двата агрегата са оборудвани с филтър за твърди частици, което значително намалява нивата на отделени вредни емисии.

Стандартно двата агрегата работят с 6-степенна механична предавателна кутия. Версията с мощност 110 кВт (150 к.с.) може да бъде поръчана и с нова 6-степенна автоматична трансмисия. Това е опция, която за пръв път се предлага при дизелов вариант на X-TRAIL, което пък поставя модела пред конкурентите му в сегмента.

Новият 2,0-литров 16V бензинов двигател е изработен от олекотени материали и постига мощност от 103 кВт (140 к.с.) и максимален въртящ момент от 193 Нм. Разработката му е дело на инженери от Nissan и ще бъде използван и от двете компании в Алианса. 90% от неговият въртящ момент ще са на разположение на шофьора зад волана на новия X-TRAIL при 2400 об/мин.

Въпреки че произлиза от предишният 2,5-литров двигател с мощност 124 кВт (169 к.с.) новият бензинов агрегат е подложен на значително подобрения, за да осигури по-добра динамика и удължени сервизни интервали.

И двата бензинови агрегата ще се предлагат с 6-степенна механична предавателна кутия, а като опция клиентите ще могат да поръчват и CVT трансмисия.

Луксозен интериор
Пътническият салон на новия X-TRAIL продължава традицията на Nissan да предоставя на своите клиенти високо качество и комфорт. Всички зони с непосредствен достъп до пътниците като седалките например са тапицирани с меки материи. Останалите предразположени към износване повърхностите в кабината са със зърнеста структура и контрастни цветови решения – черно и сиво или черно и бежово. В зависимост от нивото на оборудване приборите на новия X-TRAIL могат да са с хромирани пръстени, което придава допълнително спортно-елегантно излъчване на интериора.

Както всички досегашни модели на Nissan и новият X-TRAIL е създаден с идеята да бъде функционален. Приборите зад мултифункционалния волан са оразмерени и позиционирани така, че да освободят достатъчно пространство на централната конзола. Това позволява на нея да бъде вграден по-голям екран за навигационната система като видимостта към дисплея е оптимизирана. На централната конзола има отделено специално място и за CD аудио система за няколко диска.

Централно е разположена огромна ниша за предмети, която може да побере 10 диска, а жабката е с обем 15,7 литра като в нея има специално отделение за ръководството за експлоатация към новия X-TRAIL.

По-голям и модулен багажник
С най-много приложения обаче несъмнено е багажникът на новия X-TRAIL. При поставени задни седалки оригиналният X-TRAIL разполагаше с обем от 410 литра до нивото на задното стъкло. Новото поколение X-TRAIL предоставя 603 литра (+193 литра).

Това е постигнато като е променена ориентацията на заглушителя на ауспуховите тръби – от напречно по дължина на автомобила покрай нишата за резервната гума. Това позволява да се обособи багажник на две нива с чекмедже/тайник/ в пода, където могат да се прибират ценни вещи.

Тайникът е с подвижни стени, което позволява да бъде модулиран съобразно потребностите на пътниците. Подът и тайникът могат да се отстраняват като по този начин се увеличава товарното пространство в багажника – височината му нараства със 127 мм. Така новият X-TRAIL разполага с по-широк и по-дълбок багажник от предишното поколение.

За осигуряване на максимална практичност подът на багажника е с износоустойчиво и лесно за почистване покритие, което не позволява хлъзгане на предметите. Повърхността му е набраздена като разстоянието между отделните ребра е различно. Това предпазва от преобръщане на товара при движение на автомобила. Изборът на пластмасовото пред текстилното покритие на багажника е в резултат на проучване сред клиентите. Те споделят, че често пътуват с домашните си любимци и спортно оборудване, затова предпочитат настилка, която се поддържа и почиства максимално лесно.

Както и при оригиналния X-TRAIL облегалките на задните седалки се накланят на 7%, за да осигурят на пътниците комфортна позиция. Те могат и да бъдат напълно свалени като по този начин допълнително увеличават товарното пространство в автомобила. Вместо класическата схема 60/40 новият X-TRAIL предоставя система за прибиране на седалките в съотношение 40/20/40.

Високи нива на оборудване
Всяка версия на новия X-TRAIL е оборудвана с климатик, електрически предни и задни стъкла и Bluetooth. Стандартният пакет включва още странични въздушни възглавници и завеси, ABS и EBD. Допълнително се предлагат ксенонови фарове, релси за багаж на покрива, сателитна навигационна система с цветен дисплей и камера за паркиране.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...