Първата полетяла машина била с двигател Daimler

Main August 9, 2013 | Speed-Press.com A- A+ 10250 views | no comments

В събота се навършват 125 години от сбъдването на една от най-старите мечти на човечеството – летенето. Точно на 10 август 1888 г. моторизираният въздушен кораб на Вьолферт се издига във въздуха и това е първият в света полет, извършен с двигател с вътрешно горене. Летящата машина принадлежи на книжаря издател д-р Фридрих Херман Вьолферт от Лайпциг. Двигателят е 1-цилиндров 4-тактов, с мощност 2 к.с. и е изработен от Daimler. Машината прелита цели четири километра от завода на автомобилната компания в Канщат до Корнвестайм. Така мечтата на Готлиб Даймлер за моторно превозно средство по суша, вода и въздух става реалност.
Въпреки че двигателят е доста тежък (84 кг), за да бъде използван за по-дълго разстояние, той доказва невъзможното от гледна точка на 1888 г. Доста по-късно, през 1938 г. Фердинанд граф фон Цепелин налага пригодността на силовия агрегат с вътрешно горене като средство и пуска редица летящи машини от Z1 от 1900 г. до LZ 130 от 1938 г., всички до един летели с дизелови двигатели Mercedes-Benz, задвижвали пропелерите на аероплана.
Машината на Вьолферт е висока 2 м и тежи около 100 кг. Книжарят не е управлявал лично чудото при полета. В ролята на първия в историята пилот е влязъл служител на Daimler – Готлиф Вирсум, който е бил с 30 кг по-лек от предприемача. Два дни по-късно летателният апарат извършва още един 4-километров полет.
Роденият през 1850 г. Вьолферт от години мечтае за такава машина. Едва през 1880 г. се съюзява с горския Георг Баумгартен. Двамата построяват 26-метров въздушен кораб с формата на пура в Дрезден. Скоро пресата нарича чудото чудовище и какво ли още не. По същото време френски инженери правят подобни опити, но с електрически мотор и батерии, но не постигат успех. Накрая германците първи превземат въздуха, когато в играта се намесва Готлиб Даймлер, който препоръчва бензинов двигател с вътрешно горене, а неговият съратник Майбах разработва силовия агрегат за машината.
Двигателят е монтиран в дървената гондола на летателния апарат, която виси под пурообразния корпус. С помощта на контролен лост пилотът е в състояние да приложи мощността му едновременно вертикално и хоризонтално. Той задвижва пропелерите до 720 об/мин. Завиването става с помощта на голям рул в носа на гондолата. За жалост през юни 1897 г. най-новият кораб на Вьолферт, наречен Deutschland, изгаря по време на полет в Берлин. В катастрофата загиват едновременно книжарят и неговият копилот.
Днес оригинално реконструираната гондола наред с двигателя на Готлиб Даймлер е изложена в музея Mercedes-Benz.

 
Keywords:   daimler, lz 130, mercedes benz
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...