Общо 4888 нови моторни превозни средства са продадени за първото тримесечие на българския пазар. Това е с 772 бройки повече и така е регистриран ръст от 18,7% спрямо същия период от миналата година.
Общо 4638 леки автомобила са намерили своите собственици до края на март срещу резултат от 3956 единици през 2010 г. Разликата е равносилна на ръст от 17,2%. Най-продаваната марка е била Volkswagen, която поведе още от началото на годината с реализирани 567 бройки и дял от 12,23%. На второ място се подрежда Toyota с 427 продажби и дял от 9,21%, следва Ford с 414 единици и дял от 8,93%, а четвърта е марката Peugeot с 369 бройки и пай от 7,96%. Dacia оформя челната петица с 354 купени от клиенти автомобила и дял от пазара в размер на 7,63%. Отново нейният модел Logan продължава да бъде най-търсения модел. 242 бройки от него са били продадени през първото тримесечие на годината.
Интересът към мотоциклетите търпи драстично увеличение и тримесечието за тях финишира с ръст от 47,6%, иначе казано – 62 бройки изтъргувани през тази година срещу 42 през миналата. От общите продажби до края на март 2011 г. 42 единици се падат на Peugeot, като така марката си осигури лъвския пай от пазара - 67,74%. От Piaggio са продадени девет мотоциклета, а от BMW – 4.
Най-голям е ръстът в продажбите на товарни автомобили и автобуси. Тук той възлиза на 56% спрямо коментирания период от миналата година, а съответно продажбите са 250 за 2011 г. срещу 160 през 2010 г. Най-голям дял от пазара в този сегмент се пада за марката Mercedes, която държи 44,40% от него с реализация от 111 бройки. Man, Renault и Scania завършиха тримесечието с по 39 продажби за всяка от тях.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!