50 години от дебюта на първата Pagoda в Женева

Main February 22, 2013 | Speed-Press.com A- A+ 4045 views | no comments

Тази година се навършва половин век от дебюта на първия Mercedes-Benz 230 SL на салона в Женева. През 1963 г. автомобилът прави истинска сензация, девет години след въвеждането на спортните 300 SL (W 198) и 190 SL (W 121), чийто наследник се явява. Познат първоначално като W 113, двуместният роудстър е първият спортен автомобил в света, който е с обезопасена каросерия с твърдо пътническо купе и с деформируеми зони отпред и отзад. Инженерната работа по W 113 отразява идеите, разработени от Бела Барений по отношение на безопасността на клетките на каросерията.
Друга основна черта е характерният вдлъбнат демонтируемият покрив на купето, който също допринася за пасивната безопасност и подобрява стабилността. Линията му е измислена от Пол Брак и е вдъхновена от покривите на ориенталските храмове, т. нар. пагоди. Оттам и прозвището на модела.
Техниката на роудстъра е осигурена от луксозния седан Mercedes-Benz 220 SE (W 111) – скъсената и подсилена спортна рамка на конструкцията на пода, предното и задното окачване и др. Двигателят на 220 SE също е послужил за основа за разработването на мощния 150 к.с. 6-цилиндров M 127 , с който новият SL излиза на пазара през далечната 1963 г. За първи път в този модел се предлага опцията за 4-степенна автоматична трансмисия.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...