Точно преди 55 години - на 20-и април 1956-а, стартира производството на Москвич 402. Това е първият модел на Московския завод за малолитражни автомобили (МЗМА), неизкопиран от предвоенния Opel Kadett.
Москвич 402 имал просторно купе със съвременен силует, салон позволяващ получаването на равно място за спане, обемист багажник, радио с два обхвата, огънати предно и задно стъкла и дори подгряване на предното. Лостът за смяна на предавките е бил на волана, спирачките са с автоматична регулировка на луфта, капризната 6-волтова електросистема отстъпила мястото си на 12-волтова.
За съжаление останал старият мотор, макар и с увеличен до 1220 куб. см работен обем и увеличена на 35 к.с. мощност. Тези данни фактически са били максимално възможни по това време за мотора.
В създаването на Москвич 402 са взели участие и специалисти от ГАЗ, ЗиС и Московския мотоциклетен завод. Първите купета и щамповането на детайлите за тях се правели в ГАЗ, където тогава имало развито пресово производство.
По пътя към серийното производство новият модел на МЗМА доста съществено променя външния си вид. Още от самото начало са били предложени разни варианти, като някои от тях повтаряли в различните си части решения, подготвяни за ГАЗ-21 Волга, което ни кара днес да гледаме към тези два знаменити модела на руското автомобилостроене като на коли от една и съща марка, но от различни класове. Новият 402 бил изпитван срещу такива модели като Fiat 1100, Ford Consul, Ford Taunus 12M, Hillman Minx, Consul и Simca Aronde.
Освен седана било проектирано и комби, като опитният образец имал само една странична врата - тази за шофьора, но по-късно се отказали от странната си идея. Колата получила обозначението Москвич 423 и била произвеждана от 1957-а до 1958-а, което я прави първото серийно руско комби. Основният модел Москвич 402 се прави до май 1958-а и са произведени общо 87 658 коли.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!