Brilliance BS6 показа изключително слаб резултата при проведения на 21 юни от ADAC краш-тест - само една от възможните пет "звезди". Този резултат не е първият подобен за китайски автомобил - преди него катастрофално на същия тест се представи всъдеходът "Земен вятър" /Land wind/.
Brilliance BS6 е първият седан с който китайците искат да навлязат сериозно в Европа, беше изпитан по общопризнатата методика Еuro NCAP. Стандартните краш-тестове, които прави са няколко вида, но определящи за крайната оценка на колата са изпитанията при челен и страничен удар. Под голямо внимание се взимат и резултатите от симулациите на страничен удар със стълб, както и нивото на сигурност, която тестваните модели гарантират на пешеходците. Опитите при челен удар се извършват със скорост от 64 км/ч, страничните с 50 км/ч, а стълбът с диаметър 254 мм се "атакува с 29 км/ч.
Пътниците в лошия сценарий при страничен удар имат много ниска вероятност за оцеляване. При изпитанието за челен удар Brilliance е прекалено мек в централната клетка и не запазва добре вътрешността на купето. Шофьорската колонка на покрива прониква твърде навътре в купето, врата се деформира прекалено много и не може да бъде отворена по друг начин освен с тежка спасителна екипировка.
Педалите навлизат навътре с цели 32 см, а приборното табло с над 20 см. Воланът при удара отива настрани, което прави работата на въздушната възглавница неефективна, защото главата на водача се отклонява настрани и се удря директно в приборното табло.
Поради липсата на ограничители на натягането на коланите торсът и краката са изложени на сериозни рискове. Задните седалки имат прекалено къси колани, но и ма и нещо леко положително - в детската безопасност Brilliance взима 30 oт възможните 49 точки, но това се дължи най-вече на качеството на използваната при теста детска седалка.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!