Vantage наистина предлага една отлична возия. Действително е видимо малко твърда, но окачването като цяло предлага идеалната комбинация от комфорт и контрол на поведението на пътя. Същевременно обаче по малко по-хлъзгави пътища задницата е малко неконтролируема. Когато се натиска газта при такива условия наистина се усеща лека липса на сцепление, като задницата като че ли броди, за да си намери сцеплението. Не че това е неприятно усещане, но може да се погледне и така – докато губите време в търсене на сцепление, с един спортист от ранга на Porsche 911 вече щяхте да натискате грубо газта, опитвайки се да полетите...
Управлението е доста бързо и експедитивно, което го прави много приятно. Освен това воланът е тежичък и предлага добра обратна връзка и то по-добра от тези на конкуренти, които твърдят, че са фокусирани върху екстремните изживявания на пътя. За съжаление спирачките сякаш не предлагат нужното качество или поне в началото. Натиснете малко по-твърдо и автомобилът ще закове, но би било добре, ако и педалът за спирачката предлагаше някаква обратна връзка. Така наистина комфортен, но понякога Vantage се оказва малко труден за каране. Действителност става дума за „понякога”, тъй като в подходящите условия и на подходящия път е истинско удоволствие за каране, но самото изживяване не е толкова изчистено, колкото в своя конкурент Porsche 911 Carrera S.
Списъкът със стандартното оборудване е до-голяма степен всичко, което някой би могъл да очаква, като Aston предлага на своите клиенти и много опции за персонализиране. Би било хубаво само да имаше качествена аудио система и сателитна навигационна система като стандартни екстри, защото все пак цената на V8 Vantage започва от 112 000 евро. Същото важи и за интегриране на телефон и Bluetooth. Дали си струват парите? Ами зависи от вас – определено Aston Martin изглежда по-добре от повечето от своите конкуренти, включително и Porsche 911, но пък германецът в конкретния случай, а и в повечето случаи е по-добрият за каране. Но може да се погледне и така – Porsche 911 има навсякъде, но за сметка на това Aston Martin си е екзотика. След като споменахме „икономията” на гориво на британския аристократ като недостатък, вероятно няма как да не споменем и 358 г/км емисии на СО2, което също не е отличен резултат.
Малко е трудно да не се влюбите в начина, по който изглежда този V8 (и отвътре и отвън), но цялостното усещане не е чак толкова идеално. Автомобилът е приятен за каране (дори само звукът си заслужава да пълните резервоара), но фактите, че трябва да следите непрекъснато оборотомера и трансмисията, за да можете да ползвате потенциала на автомобила, е малко затрудняващо. Така 911 е един много по-верен на спортния дух автомобил, а пък Jaguar XKR е един по-убедителен бърз GT. Дори и след като казахме тези неща, това не прави V8 Vantage по-малко специален, а с оглед на факта, че ще се появи и подобрен вариант на модела на Aston Martin вероятно скоро ще могат да бъдат казани още по-добри неща.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!