Въпреки серията съобщения, твърдящи, че Audi подготвят и развиват конкурент на Cayman на Porsche, от ръководството категорично казаха, че не се подготвя малък вариант на R8 или R4, както се предполагаше. С това от Инголщат се надяваха да сложат край на спекулациите, циркулиращи в медийното пространство. Но има и един друг момент, който трябва да бъде подчертан, а именно, че има една тенденция, според която автомобилните компании понякога отричат за съществуването на модели, които са на път да пуснат.
Миналата седмица говорител на Audi каза пред Automotive News, че компанията няма планове да създава подобен автомобил. „Това никога не е било в нашите планове за продукция” – каза той пред журналистите. Докато последните опровергания от страна на Audi не са особено окуражаващи, вероятно това е по-скоро облекчаващо за компании като Ferrari. Италианският производител на спортни автомобили отрече за съществуванието на някакъв вариант на Ferrari 2+2, но накрая се оказа, че именно подобен автомобил ще се появи по време на автомобилното изложение в Париж идния октомври.
За R4 се очакваше да бъде доста по-фокусиран и по-спортен вариант на ТТ, като съответно каросерията и изобщо стилистичните черти трябваше да напомнят за по-големия и по-скъп брат, а именно R8. Предишни материали в чуждите медии съобщаваха, че този модел вероятно ще излезе през 2011 година и че ще има платформа със средноразположен двигател.
От гледна точка на конкуренцията обаче има известна логика в хода на Audi, ако те действително решат да не конструират и създават R4. Има го моментът, че Audi имат своя ТТ, а в по-високия клас са Cayman/Boxster на Porsche, като и двете марки са собственост на Volkswagen. Нещо повече – с оглед на факта, че Porsche вероятно скоро ще стане собственик на VW, то би бил логично те да не искат конкуренция, камо ли от свой представител. Това бе ход, който вече бе възприет от Chrysler.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!