Audi A6 - Идеaлна, но си я вземете без Multitronic

Main December 25, 2007 | RS-Auto.bg A- A+ 2970 views | no comments

Собствениците на Audi A6 оценяват своите автомобили като класически и нецелящи излишни демонстрации. Гамата на А6 е достатъчно голяма, но някак си ни се струва, че има и по-добри представители в сравнение с бензиновия модел с предно задвижване на колелата и скоростна кутия Multitronic, който е на път да бъде представен.

По отношение на дизайна на екстериора не може да има никакви оплаквания. Това е класическа и дискретна машина, която прави впечатление, когато се появи на паркинга, но без да се фука с това, което е. Хубавото е, че не е нито Mercedes-Benz, нито BMW, така че докато си правите асоциации за автомобила, не се появява онова неприятно чувство, което изплува при другите две немски марки например. По този начин собствениците на Audi успяват да избегнат онова презрение на мотористите...

Определено силна страна на този автомобил е интериорът му. Ако се замислим обективно и изключим някои ултралуксозни марки, ще разберем, че няма как да намерим по-добър интериор. Не е пищен, а е толкова изчистен и хитро измислен, че всеки може да се оправи вътре само с помощта на интуицията си. Осветлението отвътре е фантастично – говорим за допълнителните лампи, които са част от луксозния пакет (който между другото включва най-хубавата кожена тапицерия...) и създават един прекрасен ефект, когато навън е тъмно. Седалките са твърди, но удобни, има повече от достатъчно място за пасажерите и се създава усещането, че хубавото в този автомобил никога няма да свърши. Само една забележка – това е системата MMI (Multi Media Interface), която като че ли обхваща прекалено много излишни функции и именно това затруднява оперирането с нея.

2.8-литровият V6 агрегат е като повечето двигатели в гамата на Audi A6 – той е гладък, но приятно ръмжащ, когато бъде малко притиснат. Предлага предостатъчно мощ – 207 к.с. звучат малко, но в действителност си стигат – а и консумацията на гориво не е никак лоша. В конкретния случай въртящият момент от двигателя се предава към колелата посредством трансмисията на компанията Multitronic CVT. Макар и да сме впечатлени от трансмисията от инженерна гледна точка, то ако се върнем към позицията си на шофьори, то бихме казали, че не е най-приятната, която сме опитвали. И това не е, защото се предлага единствено и само със задвижване на предните колела...

Като всички скоростни кутии CVT, Multitronic постига разхода на гориво на своя ръчен аналог - около 7.7 л/100км, което е минимално повече от този на шестстепенната ръчна предавателна кутия. Това е постигнато чрез работа върху въртящия момент и върху зоните на мощност. За разлика от конвенционалния автоматик оборотите на двигателя достигат до една точка и остават на нея, което е малко необичайно и като цяло е малко неудобно. Ако се кара като ръчна – посредством педалчетата зад волана – има седем възможни предавки, което е поне с една повече от необходимото. Изобщо понякога работата с превключването на скоростите е малко тромава. Обобщението – бихме предпочели конвенционална ръчна или автоматична трансмисия, въпреки предимствата на Multitronic от гледна точка на икономия, които тя предлага.

Странно е, че в бизнес класа, в който се подвизава А6, автомобилът се предлага стандартно с предно задвижване. Обикновено има опция да се премине към типичната за марката система Quattro за задвижване на четирите колела, но явно е, че от Инголщат смятат, че Multitronic и Quattro се самоизключват. А това вече не е хубаво. Ако е хлъзгаво или автомобилът е повече натоварен, воланът като че ли се гърчи в ръцете ви, което е изключително странно поведение . Возията обаче си е комфортна (каквато и трябва да бъде, когато сме доплатили 1 800 евро за въздушно окачване), въпреки че дори и в режим „комфорт” неравностите по пътя се усещат малко при високи скорости.

Управлението не е силна страна модела, като почитателите на самия процес на каране вероятно ще предпочетат някой от конкурентите на А6 със задно задвижване или ще се обърнат към някоя от спецификациите на А6 със задвижване на четирите колела Quattro.

Стандартното оборудване е достатъчно задоволително. Въпреки това от компанията са намерили как да допълнят интериора и екстериора за над 10 000 евро. Екстрите включват кожена тапицерия, отопляеми предни седалки, сензори за паркиране назад, DVD сателитна навигационна система, модификация на MMI, регулируемо въздушно окачване, цвят металик, както и още няколко глезотийки. Истината е обаче, че много от тях са си необходимост в бизнес класа – особено ако искате да можете после да препродадете автомобила бързо и евтино. При обща цена от 47 000 евро вероятно бихме се изкушили да разгледаме още малко гамата на Audi, за да си намерим нещо,в което гореспоменатите екстри ще бъдат стандартни. Много е възможно да предпочетем и друга трансмисия и двигател.

Въпреки малко критичните последни думи общата оценка за автомобила е повече от положителна. Макар и А6 да не е толкова остър, каквито са неговите немски аналози от Mercedes-Benz и BMW, колата привлича със своя комфорт, стил и пространство. Вероятно по-добрият избор би бил 2.7-литровият TDI , като негово основно предимство е, че върви без опцията Multitronic. Страхотна кола, но не най-добрата спецификация.

 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...