Audi Q5 – новият спортен SUV вече и в България

Main November 28, 2008 | Auto-Press.net A- A+ 1003 views | no comments

Новото Audi Q5 комбинира динамиката на спортен седан с гъвкавия интериор на SUV и идва на родния пазар на цена от 73 355 лв с ДДС. Топ версията струва 92 587 лв с ДДС.

Здрави и ефективни двигатели, постоянно (quattro®) задвижване на четирите колела и отзивчива ходова част са обединени, за да създадат впечатляващ високотехнологичен пакет за движение и по пътя, и извън него. Достижения като 7-степенната S tronic предавателна кутия с двоен съединител и авангардната система "Audi drive select, са потвърждение на девиза на AUDI "Напредък чрез техника.
Най-спортният SUV в своя клас е динамичен, многофункционален и комфортен.

Той вече спечели и авторитетната награда Златен волан в категорията най-добър SUV, присъждана ежегодно от сп. Bild am Sonntag.

Размерите сами по себе си подсказват, че това е SUV с напълно нови пропорции. С дължина от 4.63 м и ширина 1.88 м Audi Q5 е висок само 1.65 м, което го отличава сред конкурентите и извайва спортния му силует. Нещо повече, този SUV е уникален в своя клас с ниския си коефициент на въздушно съпротивление – 0.33.

Увенчани с рейки за багаж, елегантните наклонени линии на покрива подчертават стройния силует, който прилича повече на купе. Задната част е обхваната изцяло от алуминиева врата. Оформлението й е ясно послание за родствената връзка между модела и по-големия му брат - Q7. Задните блок-светлини могат да бъдат изпълнени с модерните и грабващи окото светодиодни технологии.

Audi Q5 се предлага с два основни пакета – S-line, който придава категорично спортно излъчване на напетия SUV и алтернативната off-road линия, която се характеризира със защитни лайстни отпред, отзад и отдолу и 19-инчови гуми с алуминиеви джанти. С тях автомобилът има много солиден, здрав и енергичен външен вид.

Audi Q5 притежава най-голямото междуосие в сегмента (2.81 м), което само по себе си е предпоставка за просторно вътрешно пространство и комфорт за пътниците на борда. Автомобилът с лекота приютява пет човека, които могат да пътуват комфортно в ергономично изработените седалки. Предвидена е възможност за бързо трансформиране на интериора, в зависимост от конкретните нужди за момента. Облегалките на задните седалки са с регулируем наклон. След сваляне на облегалките отделението за багаж, което предлага и достъп до второ пространство под пода, се увеличава от стандартните 540 л до впечатляващите за този клас 1560 литра.

Новото Audi Q5 е оборудвано стандартно с електромеханична ръчна спирачка, интелигентен ключ за лесен достъп, автоматичен климатик и вграден в контролните уреди бордови компютър, който показва дори препоръчителната предавка за оптимално шофиране в конкретните условия. Голям монитор в горната част на средната конзола също е включен в стандартното оборудване. Когато автомобилът е изпълнен с вградена навигационна система, много от контролните функции са прехвърлени на интелигентната MMI-система, която се управлява от централната конзола между седалките. Тя е последното поколение от най-успешната подобна система на пазара, която е изключително лесна за използване и предлага интуитивни команди, задавани от удобния комбиниран селектор.

Audi Q5 слиза от конвейера с три двигателя – един бензинов и два дизелови. Всички те са с директно впръскване на горивото и турбокомпресорно пълнене. Характеризират се с невероятни възможности, безкомпромисна мощ и култивирано поведение. В същото време предлагат и впечатляващо нисък разход на гориво.

Познатият бензинов 4-цилиндров 2.0 TFSI е напълно преработен. Основните му особености са турбо пълнене, директно впръскване на горивото и авангардната система Audi valvelift за променливо управление на газоразпределението. Максималният му въртящ момент от 350 Нм е на разположение още при 1500 об./мин и остава почти постоянен до 4200 об./мин, а максималната мощност е 155 кВт (211 к.с.) С този двигател новото Q5 спринтира от 0 да 100 км/ч само за 7.2 сек и достига максимална скорост 222 км/ч. При това средният разход на гориво не надвишава 8.5 л/100 км.

Също 4-цилиндров и 2-литров е и дизеловият 2.0 TDI. Той е изключително усъвършенстван благодарение на използваната Common-rail технология. Подобно на бензиновия си събрат и той е изпълнен с два балансиращи вала, които редуцират вибрациите при работа до минимум. С неговите 350 Нм в работния диапазон между 1750 и 2500 об./мин, този дизелов агрегат осигурява стабилна мощност от 125 кВт (170 к.с.). Средният разход на гориво е 6.7 л./100 км и е още едно доказателство на успешната стратегия на Audi в стремежа за по-голяма ефективност. 2-литровият TDI изстрелва Audi Q5 от 0 до 100 км/ч за 9.5 сек. С него автомобилът достига максимална скорост 204 км/ч.

Най-мощният агрегат в моделната линия е 3.0 TDI. Този модерен V6 дизелов двигател осигурява "приятните 176 кВт (240 к.с.) и впечатляващите 500 Нм в целия диапазон между 1500 и 3000 об./мин. С поток от невероятна мощност и култивиран гърлен звук той пренася Audi Q5 до 225 км/ч, като първите 100 от тях изминава само за 6.5 сек. При това 3-литровият двигател изразходва средно гориво 7.7 л/ 100 км.

Двигателят 2.0 TDI предава мощността си през 6-степенна механична предавателна кутия с ръчно управление. За двата останали агрегата 3.0 TDI и 2.0 TFSI в AUDI са разработили модерната предавателна кутия S tronic – нова трансмисия с двоен съединител и седем предавки.

*****
Видео от представянето на Audi Q5 в България можете да видите тук: www.autopress.tv

 
Keywords:   audi q5, bild, tronic
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...