Новото Audi Q5 комбинира динамиката на спортен седан с гъвкавия интериор на SUV и идва на родния пазар на цена от 73 355 лв с ДДС. Топ версията струва 92 587 лв с ДДС.
Здрави и ефективни двигатели, постоянно (quattro®) задвижване на четирите колела и отзивчива ходова част са обединени, за да създадат впечатляващ високотехнологичен пакет за движение и по пътя, и извън него. Достижения като 7-степенната S tronic предавателна кутия с двоен съединител и авангардната система "Audi drive select, са потвърждение на девиза на AUDI "Напредък чрез техника.
Най-спортният SUV в своя клас е динамичен, многофункционален и комфортен.
Той вече спечели и авторитетната награда Златен волан в категорията най-добър SUV, присъждана ежегодно от сп. Bild am Sonntag.
Размерите сами по себе си подсказват, че това е SUV с напълно нови пропорции. С дължина от 4.63 м и ширина 1.88 м Audi Q5 е висок само 1.65 м, което го отличава сред конкурентите и извайва спортния му силует. Нещо повече, този SUV е уникален в своя клас с ниския си коефициент на въздушно съпротивление – 0.33.
Увенчани с рейки за багаж, елегантните наклонени линии на покрива подчертават стройния силует, който прилича повече на купе. Задната част е обхваната изцяло от алуминиева врата. Оформлението й е ясно послание за родствената връзка между модела и по-големия му брат - Q7. Задните блок-светлини могат да бъдат изпълнени с модерните и грабващи окото светодиодни технологии.
Audi Q5 се предлага с два основни пакета – S-line, който придава категорично спортно излъчване на напетия SUV и алтернативната off-road линия, която се характеризира със защитни лайстни отпред, отзад и отдолу и 19-инчови гуми с алуминиеви джанти. С тях автомобилът има много солиден, здрав и енергичен външен вид.
Audi Q5 притежава най-голямото междуосие в сегмента (2.81 м), което само по себе си е предпоставка за просторно вътрешно пространство и комфорт за пътниците на борда. Автомобилът с лекота приютява пет човека, които могат да пътуват комфортно в ергономично изработените седалки. Предвидена е възможност за бързо трансформиране на интериора, в зависимост от конкретните нужди за момента. Облегалките на задните седалки са с регулируем наклон. След сваляне на облегалките отделението за багаж, което предлага и достъп до второ пространство под пода, се увеличава от стандартните 540 л до впечатляващите за този клас 1560 литра.
Новото Audi Q5 е оборудвано стандартно с електромеханична ръчна спирачка, интелигентен ключ за лесен достъп, автоматичен климатик и вграден в контролните уреди бордови компютър, който показва дори препоръчителната предавка за оптимално шофиране в конкретните условия. Голям монитор в горната част на средната конзола също е включен в стандартното оборудване. Когато автомобилът е изпълнен с вградена навигационна система, много от контролните функции са прехвърлени на интелигентната MMI-система, която се управлява от централната конзола между седалките. Тя е последното поколение от най-успешната подобна система на пазара, която е изключително лесна за използване и предлага интуитивни команди, задавани от удобния комбиниран селектор.
Audi Q5 слиза от конвейера с три двигателя – един бензинов и два дизелови. Всички те са с директно впръскване на горивото и турбокомпресорно пълнене. Характеризират се с невероятни възможности, безкомпромисна мощ и култивирано поведение. В същото време предлагат и впечатляващо нисък разход на гориво.
Познатият бензинов 4-цилиндров 2.0 TFSI е напълно преработен. Основните му особености са турбо пълнене, директно впръскване на горивото и авангардната система Audi valvelift за променливо управление на газоразпределението. Максималният му въртящ момент от 350 Нм е на разположение още при 1500 об./мин и остава почти постоянен до 4200 об./мин, а максималната мощност е 155 кВт (211 к.с.) С този двигател новото Q5 спринтира от 0 да 100 км/ч само за 7.2 сек и достига максимална скорост 222 км/ч. При това средният разход на гориво не надвишава 8.5 л/100 км.
Също 4-цилиндров и 2-литров е и дизеловият 2.0 TDI. Той е изключително усъвършенстван благодарение на използваната Common-rail технология. Подобно на бензиновия си събрат и той е изпълнен с два балансиращи вала, които редуцират вибрациите при работа до минимум. С неговите 350 Нм в работния диапазон между 1750 и 2500 об./мин, този дизелов агрегат осигурява стабилна мощност от 125 кВт (170 к.с.). Средният разход на гориво е 6.7 л./100 км и е още едно доказателство на успешната стратегия на Audi в стремежа за по-голяма ефективност. 2-литровият TDI изстрелва Audi Q5 от 0 до 100 км/ч за 9.5 сек. С него автомобилът достига максимална скорост 204 км/ч.
Най-мощният агрегат в моделната линия е 3.0 TDI. Този модерен V6 дизелов двигател осигурява "приятните 176 кВт (240 к.с.) и впечатляващите 500 Нм в целия диапазон между 1500 и 3000 об./мин. С поток от невероятна мощност и култивиран гърлен звук той пренася Audi Q5 до 225 км/ч, като първите 100 от тях изминава само за 6.5 сек. При това 3-литровият двигател изразходва средно гориво 7.7 л/ 100 км.
Двигателят 2.0 TDI предава мощността си през 6-степенна механична предавателна кутия с ръчно управление. За двата останали агрегата 3.0 TDI и 2.0 TFSI в AUDI са разработили модерната предавателна кутия S tronic – нова трансмисия с двоен съединител и седем предавки.
*****
Видео от представянето на Audi Q5 в България можете да видите тук: www.autopress.tv
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!