Auto Union Type D се завърна у дома

Main August 10, 2012 | Speed-Press.com A- A+ 7675 views | no comments

Изключително рядък състезателен автомобил Auto Union Silver Arrow, изграден от оригинални части, се завърна у дома – в централата на Audi, след като компанията го купи обратно. Става въпрос за последния Type D с два компресора от 1939 г. Той е една от двете легендарни коли от колекцията на американеца Пол Карасик. AUDI AG вече притежава три от петте състезателни автомобила Auto Union.
Легендата за „Сребърните стрели“ е родена през трийсетте години на миналия век. През 1934 г. Auto Union и Mercedes-Benz се включват в международно състезание с германски състезателни автомобили с напълно нов дизайн, със сребриста каросерия и футуристична външност. Успехът идва незабавно. Докато Mercedes-Benz залага на конвенционалния предноразположен мотор, Auto Union монтира мотора зад шофьора – стандартната и до ден-днешен във Формула 1 компановка. Двата производителя доминират безапелационно на всички Гран при в Европа. Всичко приключва обаче със започването на Втората световна война през 1939 г.
Двигателите на състезателите са 16-цилиндрови и 12-цилиндрови от Цвикау и Щутгарт. А зад воланите им са сядали небезизвестни легенди на автомобилните спортове като Бернд Розмайер, Тацио Нуволари и Ханс Щук, Рудолф Карачола, Манфред фон Браухич и Херман Ланг. Те често достигали скорости над 300 км/ч в състезания без особени мерки за безопасност. През 1937 г. в Берлин Розмайер официално постига 380 км/ч.
След края на Втората световна война Mercedes-Benz успява да събере всичките си „сребърни стрели“, но Цвикау е окупиран и фабриките на Auto Union са затворени, а компанията – ликвидирана. Руснаците откриват нейните „сребърни стрели“, скрити в подземия, и те биват изнесени в Съветския съюз като част от репарационните плащания.
В края на седемдесетте години на миналия век се появяват първите слухове за местоположението на един от изгубените автомобили на Auto Union (днес Audi AG) и американският колекционер Пол Карасик пристига в Европа със съпругата си Барбара, която е потомствена германка, и започва да издирва колата. Отнема му повече от десет години и многобройни посещения в Съветския съюз, докато не попада на останките от два разглобени автомобила Auto Union в Русия и Украйна. С много преговори и пари успява да ги купи.
Въпреки „Желязната завеса“ успява на много траншове да пренесе частите в Западна Европа.
През май 1991 г. Карасик се свързва с историческия отдел на AUDI AG и компанията се включва в качеството си на съветник в реставрацията. Със самото изграждане се заема британската компания Crosthwaite and Gardiner, която е известна с опита си във възстановяването на исторически състезателни автомобили.
Отново британци (Rod Jolley Coachbuilding) правят реплики на каросериите. Единият автомобил е реставриран по техническите данни от 1938 г. и е с един компресор, а другият – по характеристиките от 1939 г. и е с два.
През пролетта на 2000 г. Пол Карасик продава Type D на частен колекционер, който още през 1999 г. е искал да види този Auto Union отново да се състезава в Белград, 60 години след появата си на Гран при там, но този път военната обстановка на Балканите пресича тази мечта.
Днес автомобилът ще заеме достойно мястото си в музея на Audi в Инголщат, но първо ще стане звезда на фестивала в Гудууд от 14 до 16 септември.




 
 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...