Lamborghini продължава да разкрива подробности за Aventador, наследника на Murcielago, на „час по лъжичка”. След като преди седмици обяви, че окачването ще е тип „пушрод”, сега на дневен ред идва и монолитният монокок, който е изцяло изграден от вълеродни влакна. Конструкцията е изработена по патентованата от марката технология RTM-Lambo. Освен това са приложени така наречените CFRP (укрепени полимери на въглерода). Всъщност този метод от години се използва в болидите от Формула 1, където се доказа като изключително издръжлив.
Макар че представлява една монолитна клетка, монококът е изграден от индивидуални части със специфични функции като абсорбиращите елементи, направени по технологията на сплитането.
Монолитният монокок предлага много други предимства пред тръбната конструкция, при която металният покрив се прикрепя по конвенционалния начин. Масата му при Aventador ще е едва 229,5 кг, а невероятната здравина на въглеродните влакна е само малка част от предимствата му. Към предната и задната част на монокока са прикрепени алуминиеви подрами, на които ще бъдат монтирани окачването, двигателят и трансмисията. Конструкцията ще издържа на усукване от порядъка на 35 000 Нм.
Диагонално преплетените въглеродни влакна на монокока на Lamborghini са обработени по различен начин, като при тях е използвана синтетична смола с нов химически състав. Приложена е и епоксидна пяна.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!