BMW AG, най-големият производител в света на луксозни автомобили, ще разширява гамите на марките си BMW и Mini за да засили годишните си продажби с 55% през следващите десет години и да парира опитите на Volkswagen AG и Daimler AG да го изместят от върха. Продажбената цифра, която сочат като цел от BMW е над два милиона автомобила през 2020, докато сега се правят 1,29 милиона. За целта навярно ще е нужен нов завод и разширяване на съществуващите производствени мощности според боса на баварците Норберт Райтхофер.
"Подготвяме голяма офанзива в гамите, както и навлизане в нови сегменти след 2012-а. И ако гледаме сериозно към 2020-а, то трябва дa мислим за допълнителен капацитет" - сподели Райтхофер.
BMW планира разширяването на своята 6-а серия и моделната линия на Mini, както и подготвянето на електрически градски минимодел. Това е нужно за да се запази пазарното присъствие на баварците, застрашено сериозно от Volkswagen с марките му Lamborghini, Bentley и Audi, както и с "женитбата" на "вълците" с Porsche Automobil Holding SE.
Audi има намерение да бутне от първото място като лидер на лукс пазара BMW към 2015-а, подобно на това, което стана през 2005-а, когато пък BMW изпревари Mercedes-Benz на Daimler .
Райтхофер иска да се добави четириврат вариант на луксозното купе от 6-а серия, веднага след пускането на новия вариант с две врати на модела през следващата година. Той иска в BMW да се наложи и новата технология за предно задвижване на някои нови модели и да се приключи с "гербовата" привързаност на марката със задното задвижване. "Имаме достатъчно различни идеи как да спечелим нови клиенти с пресни малки модели в гамата си" - продължава Райтхофер.
54-годишният бос, който оглави баварската марка през септември 2006-а, след като беше отговорен за производството й цели шест години, в момента е само с една година зад гърба си от новия си мандат. Запален скиор и планински велосипедист, той се е заел активно да съкращава ненужните разходи, като целта му е да отреже от тях цели 4 милиарда евро. Той притиска сътрудниците си да развиват технологиите за спестяване на гориво и инициира лично програмата за електромобили, която в момента подготвя т.н. Megacity Vehicle.
Фамилията на Mini също е фокусирана към развитие с цели три нови модела в разработка. Родстър и купе-варианти на знаменитата стара британска марка трябва да видим максимум до две години на пазара, а Countryman, първият модел с четири врати, вече е готов да навлиза на пазара в Европа след общата му континентална му премиера на 18-и септември.
BMW в момента използва около 90% от капацитета на заводите си в Европа, което го извежда на челна позиция пред останалите големи производители в региона. Европейските производствени мощности на Volkswagen са заети на 77%, а тези на Daimler на 73. Пришпорван от нарастващото търсене на колите си, BMW вдигна прогнозата си за годишното производство със 100,000 коли до минимум 1.4 милиона, Mercedes също иска увеличение на продажбите си през годината в сравнение с реализираните 1.09 милиона през 2009-а, докато от Audi търсят свой производствен рекорд с целта си от над 1.08 милиона.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!