BMW Group обнови Series 3 Coupe и Cabriolet. Новото купе на баварците още повече подсилва спортно-елегантния характер на автомобила с две врати. Неговата класическа линия се подчертава от дългия капак на двигателя, силно наклонената предна колона, изместената силно назад пътническа кабина, дългото междуосие и елегантната линия на покрива.
Кабриолетът се отличава с особено ниска странична линия, която изпъква при отворен покрив. Трите елемента от електрически задвижвания твърд покрив компактно се сгъват един върху друг в задната част на автомобила. При затворен покрив визуалното различие с купето се постига най-вече с по-силно подчертания преход на линията на покрива към задната част на автомобила.
Промените в дизайна на двете версии са засегнали предния капак, предната броня, бъбрековидната решетка на радиатора, страничните прагове и задната броня. Предният надвес е удължен с 29 мм, а задният – с 3 мм. Предната броня, която е оформена ефектно и в профил, символизира устрем, двете противоположни светлинни линии в страничните прагове придават допълнителна динамика. Фаровете са с нови контури, подобрена конструкция и иновативна светлинна технология. Страничните огледала също са нови, размерите им отговарят на законовите изисквания за размера на зрителния ъгъл.
BMW предлага за двата автомобила разнообразни възможности за индивидуализация. Изборът от екстериорни цветове включва вече Deep Sea Blue Metallic и Vermillion Red Metallic, а от юни 2010 г. ще се предлага Mineral White Metallic. Предлагат се и четири нови модела алуминиеви джанти с размер 17 и 18 цола, а спортният М пакет е комбиниран с 19-цолови джанти.
При въвеждането си на пазара през март 2010 г. двата нови модела ще се предлагат с нов базов двигател 318i. Той е 2-литров, 4-цилиндров бензинов с директно впръскване, работещ на бедни горивни смеси. Този тип смесообразуване позволява постигането на висока мощност на двигателя с много малко количество гориво. Благодарение на тази технология BMW 318i развива мощност от 143 к.с. при 6000 об/мин и максимален въртящ момент от 190 Нм при 4250 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,1 секунди при BMW 318i Coupe и респективно 10,3 секунди при BMW 318i Cabrio. Максималната скорост и при двата модела е 210 км/ч. Средният разход на гориво при тестовия цикъл на ЕС на BMW 318i Coupe е 6,3 л/ 100 км, а емисиите СО2 - 146 г/ км. Съответните данни за BMW 318i Cabrio са 6,6 л/км и 154 г/км.
Благодарение на иновативни технологии върховите модели също се отличават с изключителна ефективност. Новият редови 6-цилиндров двигател за първи път комбинира технологиите BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection и напълно променливото газоразпределение VALVETRONIC. Трилитровият двигател развива максимална мощност от 306 к.с. при 5 800 об/ мин, а максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение между 1200 и 5000 об/мин.
Турбокомпресорът работи на принципа TwinScroll, при който както в изпускателния колектор, така и в самия турбокомпресор каналите на всеки три цилиндъра са отделни, което в съчетание с модернизираната система VALVETRONIC осигурява забележително спонтанни реакции на двигателя. Благодарение на комбинацията на тези технологии с директното впръскване на бензина новият двигател постига мощността на 8-цилиндров атмосферен двигател при необичайно ниски нива на разхода на гориво и вредни емисии. Ускорението от 0 до 100 км/ч на BMW 335i Coupe отнема 5,5 сек, a при BMW 335i Cabrio 5,8 сек. Електронно ограничената максимална скорост и на двата модела е 250 км/ч. Средният разход на гориво при тестовия цикъл на ЕС е 8,4 л/ 100 км за версията Coupe и 8,8 л/100 км за Cabrio. Емисиите на СО2 са съответно 196 г/км и 205 г/км.
Новите модели ще бъдат оборудвани и с ново поколение редови шестцилиндров дизелов двигател на - BMW 325d Coupe и BMW 325d Cabrio. Агрегатът с работен обем 3 л разполага с турбокомпресор с променлива геометрия, алуминиев цилиндров блок и директно впръскване Common Rail от най-ново поколение. Мощността му е 204 к.с. при 3750 об/мин, а максималният въртящ момент от 430 Нм е на разположение при 1750 об/мин. Новото BMW 325d Coupe ускорява до 100 км/ч за 6,9 секунди, а BMW 325d Cabrio за 7,5 сек. Максималната скорост е 244, респективно 238 км/ч. Средният разход на гориво според нормите на ЕС е 5,7 литра, за Cabrio - 6,1 л/ 100 км. Eмисиите на СО2 от 151 и респективно 160 г/ км потвърждават изключителната ефективност на новите двигатели.
Както при новия шестцилиндров двигател, така и при четирицилиндровия дизелов агрегат на моделите BMW 320d Coupe и BMW 320d Cabrio мощността е увеличена с 5 кВт. В същото време оптимизирането на мотора с цел повишаване на коефициента на полезно действие позволява постигането на още по-висока ефективност. Двулитровият агрегат развива мощност от 184 к.с. при 4000 об/мин, а в сравнение с предшественика му неговият максимален въртящ момент е увеличен с 30 Нм и достига 380 Нм при 1900 об/мин. Новото BMW 320d Coupe ускорява от 0 до 100 км/ч само за 7,5 сек, а Cabrio - за 8,3 сек. Максималната скорост е 237, респективно 228 км/ч. Имайки предвид тази динамика, средният разход на гориво в ЕС тестови цикъл от само 4,7 л/ 100 км за BMW 320d Coupe и 5,1 л/100 км. за BMW 320d Cabrio е наистина забележително нисък. Емисиите на СО2 възлизат на 125, респективно 135 гр./ км.
Изборът на двигатели за новото BMW Серия 3 Купе включва 5 бензинови и 4 дизелови агрегата, а при BMW Серия 3 кабриолет се осигурява от 5 бензинови и 3 дизелови мотора. Допълнителна опция по отношение на задвижването е интелигентната система за двойно задвижване BMW xDrive, която се предлага за пет от модификациите на BMW Series 3 Caoupe и може да бъде комбинирана с три бензинови и два дизелови двигателя.
Новите модели серийно са оборудват с 6-степенна механична скоростна кутия. При моделите BMW 335i и BMW 320d се монтира нова трансмисия със сух картер, която повишава още повече ефективността на тези модели. И за двата вида каросерии на BMW 320i, BMW 325i, BMW 330i, BMW 320d, BMW 325d и BMW 330d като опция се предлага 6-степенна автоматична трансмисия, а за BMW 335d тя е част от серийното оборудване.
За моделите BMW 335i Coupe и BMW 335i Cabrio като опция се предлага 7-степенна спортна автоматична трансмисия с два съединителя. При нея смените на предавките се осъществяват без прекъсване на подаването на мощност към задвижваните колела, което гарантира забележителна динамика при ускорение. Възможностите при спринта надвишават дори и потенциала на съответните модели с механични скоростни кутии. Освен това скоростната кутия с два съединителя дава на водача възможност за избор между автоматична и ръчна смяна на предавките. При всички модели, оборудвани с автоматична трансмисия, респективно спортна автоматична трансмисия, в ръчен режим водачът може да сменя предавките с помощта на лоста за превключване, както и с опционалните лостчета на волана.
Всички модели на BMW Series 3 се отличават с особено добър баланс между динамични характеристики и разход на гориво. Множеството подобрения в двигателите, с които двата модела са оборудвани, допринасят за още по-сериозното затвърждаване на водещата позиция в съответните класове. Освен това всички модификации на новото BMW Series 3 Coupe и новото BMW Series 3 Cabrio са оборудвани серийно с множество технологии на BMW EfficientDynamics. В зависимост от конкретния модел тези мерки включват регенерация на спирачната енергия (Brake Energy Regeneration), функция Auto Start Stop, индикация за смяна на предавките, работещи само при необходимост допълнителни агрегати, включително електромеханично кормилно управление, изключващ се компресор на климатичната инсталация и електронно управлявана маслена помпа, както и оптимизирана аеродинамика, гуми с понижено съпротивление при търкаляне и интелигентна лека конструкция. Всички двигатели на новите BMW Series 3 Coupe и кабриолет отговарят на нормите за вредни емисии EU5.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!