Винаги, когато стане дума за автомобил марка Cadillac в ума възниква образа на безкрайно дълъг американски сухопътен крайцер с огромни високи и широки перки" тип акула отзад на калниците. Вътре море от кожа, под предния капак задължителната V-осмица. Кола за правите като стрела пътища на страната-континент, кола за която разходът на гориво винаги е без значение.
Това беше... Отдавна... Сега нещата са други, Cadillac иска да стане европеец и пътя му на един американец в Европа задължително минава през модела CTS, който трябва да отвори нова страница в историята на старата американска марка в Европа. Модел, който в никакъв случай не иска да прилича на другите седани от бизнес-класа с най-ярки представители сред марките BMW и Меrcedes, като пазарно ще е позициониран с около 25% по-ниска цена от тази на конкурентните модели на BMW например.
Доколко е добър се е получил новият автовмобил се вижда от това, че моментално беше избран за автомобил на годината в Щатите от авторитетното издание Motortrend, независимо от епейската си насоченост.
Колата е много различна от автоевропейците с колосани якички. Видът й е решен с бързи и едри движения на дизайнерската четка", ярко личат ръбовете, наподобяващи донякъде тези на шлифован диамант. Всички хармонично събрани в цялостен вид и продължавайки един в друг.
Формата на фаровете преминава в престилката, двете части на радиаторната решетка хармонично се допълват, предните и задните габаритни светлини са направени във вид на тънки вертикални линии от светодиоди, които в тъмното веднага подсказват – пред вас е CTS.
Истината за американските автомобили обикновенно е отвътре. Колата се пали без да се вади транспондерната карта-щлюч от джоба, морето от истинска кожа е покрило почти всичко в салона – седалките, вратите и дори арматурното табло. Парчетата са съединени с едър бод на нивото на раменете, апликациите са метални и карбон. Мястото за пътниците е леко увеличено в сравнение с предходния модел, заради леко увеличената с 50 мм следа на колата. Бордовият компютър подава маса информация за всичко, което се случва в колата и около нея, включително и за налягането на въздуха в гумите.
Шофьорската седалка има електрореглаж включително и за различно подпиране на кръстта. В салона е тихо дори при максимална скорост. Шумът на двигателя е заглушен от специлен сандвич-панел, който не дава шума на двигателя да прониква в купето при ниски и средни обороти. Че той работи може да се разбере едва към 5-е хиляди оборота. За да не се чува добре двигателя помага и опционалната аудиосистема Босе 5.1 Кебин Съраунд с твърд диск от 40 гигабайта.
Автомобилът идва с три двигателя – известният и преди 2,8-литров с мощност 210 к.с. и напълно новия V-образен, шестцилиндров, 3,6-литров в два варианта – 258 к.с. и с директно впръскване на горивото, максимална мощност 311 к.с. и променливи фази на газоразпределение.
Тук виждаме нещо типично американско – за разлика от конкурентните двигатели, новият може да работи и с по-ниско октаново число на бензина – А92. Двигателят е доста рафиниран и тих при работа, без много емоции се развърта до отбелязаните с червено 7000 оборота в минута. Мощта му се предава към колелата през шестстепенен автоматик, който има възможност за работа в няколко режима – ръчен, спортен и автоматичен.
Максималната скорост за различните варианти е в рамките на 225 – 249 км/ч, ускоряването от 0 до 100 км/ч става в диапазона 6,3 – 8,3 сек., а разходът на гориво в града е между 16,6 и 18,1, извън града – 7,9 – 8,4 л на 100 км път.
Усилвателят на кормилното управление е разработка на специалистите в жанра" - немската фирма ZF. Независимо от асистенцията откликът" от пътя във волана е достатъчно информативен, реакциите на автомобила на въртенето на волана са точни, управляемостта е отлична. И не може да бъде другояче, след като главният конкурент на автомобила си американците виждат в BMW. И заради това окончателните настройки и доработки на колата са извършени в изпитателния период не къде да е е на прочутата Северна фльонга на пистата в Нюрбургринг.
Принос за отличната управляемост има правилното разпределение на масите – 50:50 върху двете оси, постигнато с използването на алуминиева подрама и прехвърлянето на акумулатора в багажника. Атомобилът има система за активна стабилизация Stabilitrak още в базовия си вариант, но тези които разчитат повече на собствените си драйвърски умения могат да я изключат по всяко време.
От Cadillac ще предлагат и куатро-вариант на автомобила с още по-голям от сегашните два двигателя – 3,6-литров. В този вариант е използван многодисков съединител Borg Worner с електронно управление, който прехвърля момент и към предния мост при нужда. При нормални пътни условия разпределението е 30:70 в полза на задния мост, но при пробуксуване на задните колела съединителят самоблокира и осъществява твърда връзка между двата моста.
Окачването на колата има три различни режима на работа – комфортен ФЕ1, междинен ФЕ2 и спортен ФЕ3. Гумите Мишлен Пилот Спорт също имат достатъчен принос за добрата управляемост и комфорт при пътуване.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!