Cadillac CTS – един американец в Европа

Main December 13, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 915 views | no comments

Винаги, когато стане дума за автомобил марка Cadillac в ума възниква образа на безкрайно дълъг американски сухопътен крайцер с огромни високи и широки перки" тип акула отзад на калниците. Вътре море от кожа, под предния капак задължителната V-осмица. Кола за правите като стрела пътища на страната-континент, кола за която разходът на гориво винаги е без значение.

Това беше... Отдавна... Сега нещата са други, Cadillac иска да стане европеец и пътя му на един американец в Европа задължително минава през модела CTS, който трябва да отвори нова страница в историята на старата американска марка в Европа. Модел, който в никакъв случай не иска да прилича на другите седани от бизнес-класа с най-ярки представители сред марките BMW и Меrcedes, като пазарно ще е позициониран с около 25% по-ниска цена от тази на конкурентните модели на BMW например.

Доколко е добър се е получил новият автовмобил се вижда от това, че моментално беше избран за автомобил на годината в Щатите от авторитетното издание Motortrend, независимо от епейската си насоченост.

Колата е много различна от автоевропейците с колосани якички. Видът й е решен с бързи и едри движения на дизайнерската четка", ярко личат ръбовете, наподобяващи донякъде тези на шлифован диамант. Всички хармонично събрани в цялостен вид и продължавайки един в друг.

Формата на фаровете преминава в престилката, двете части на радиаторната решетка хармонично се допълват, предните и задните габаритни светлини са направени във вид на тънки вертикални линии от светодиоди, които в тъмното веднага подсказват – пред вас е CTS.

Истината за американските автомобили обикновенно е отвътре. Колата се пали без да се вади транспондерната карта-щлюч от джоба, морето от истинска кожа е покрило почти всичко в салона – седалките, вратите и дори арматурното табло. Парчетата са съединени с едър бод на нивото на раменете, апликациите са метални и карбон. Мястото за пътниците е леко увеличено в сравнение с предходния модел, заради леко увеличената с 50 мм следа на колата. Бордовият компютър подава маса информация за всичко, което се случва в колата и около нея, включително и за налягането на въздуха в гумите.

Шофьорската седалка има електрореглаж включително и за различно подпиране на кръстта. В салона е тихо дори при максимална скорост. Шумът на двигателя е заглушен от специлен сандвич-панел, който не дава шума на двигателя да прониква в купето при ниски и средни обороти. Че той работи може да се разбере едва към 5-е хиляди оборота. За да не се чува добре двигателя помага и опционалната аудиосистема Босе 5.1 Кебин Съраунд с твърд диск от 40 гигабайта.

Автомобилът идва с три двигателя – известният и преди 2,8-литров с мощност 210 к.с. и напълно новия V-образен, шестцилиндров, 3,6-литров в два варианта – 258 к.с. и с директно впръскване на горивото, максимална мощност 311 к.с. и променливи фази на газоразпределение.

Тук виждаме нещо типично американско – за разлика от конкурентните двигатели, новият може да работи и с по-ниско октаново число на бензина – А92. Двигателят е доста рафиниран и тих при работа, без много емоции се развърта до отбелязаните с червено 7000 оборота в минута. Мощта му се предава към колелата през шестстепенен автоматик, който има възможност за работа в няколко режима – ръчен, спортен и автоматичен.

Максималната скорост за различните варианти е в рамките на 225 – 249 км/ч, ускоряването от 0 до 100 км/ч става в диапазона 6,3 – 8,3 сек., а разходът на гориво в града е между 16,6 и 18,1, извън града – 7,9 – 8,4 л на 100 км път.

Усилвателят на кормилното управление е разработка на специалистите в жанра" - немската фирма ZF. Независимо от асистенцията откликът" от пътя във волана е достатъчно информативен, реакциите на автомобила на въртенето на волана са точни, управляемостта е отлична. И не може да бъде другояче, след като главният конкурент на автомобила си американците виждат в BMW. И заради това окончателните настройки и доработки на колата са извършени в изпитателния период не къде да е е на прочутата Северна фльонга на пистата в Нюрбургринг.

Принос за отличната управляемост има правилното разпределение на масите – 50:50 върху двете оси, постигнато с използването на алуминиева подрама и прехвърлянето на акумулатора в багажника. Атомобилът има система за активна стабилизация Stabilitrak още в базовия си вариант, но тези които разчитат повече на собствените си драйвърски умения могат да я изключат по всяко време.

От Cadillac ще предлагат и куатро-вариант на автомобила с още по-голям от сегашните два двигателя – 3,6-литров. В този вариант е използван многодисков съединител Borg Worner с електронно управление, който прехвърля момент и към предния мост при нужда. При нормални пътни условия разпределението е 30:70 в полза на задния мост, но при пробуксуване на задните колела съединителят самоблокира и осъществява твърда връзка между двата моста.

Окачването на колата има три различни режима на работа – комфортен ФЕ1, междинен ФЕ2 и спортен ФЕ3. Гумите Мишлен Пилот Спорт също имат достатъчен принос за добрата управляемост и комфорт при пътуване.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...