Chevrolet Captiva №2 - промени навсякъде

Main February 14, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 3060 views | no comments

Измененията в колата са толкова много, че от Chevrolet може би с основание твърдят, че всъщност пред нас е вече второ поколение на бюджетния им всъдеход.

Първото което се набива в очи е много по-свежия външен вид на колата, изпълнен в новата дизайнерска посока на колите на марката, наложена първо с бестселъра Cruze. Автомобилът е станал по-агресивен, съвременен и привлекателен.



От тази година под капака на колата ще има и четири нови мотора, 6-степенни механична и автоматична предавателна кутии. Новият 6-степенен автоматик на Chevrolet Captiva предлага и възможност за ръчна смяна на предавките, агрегатът е станал по-компактен, което пък е позволило да се получи по-голяма по обем деформационна зона, както и да има повечко място за краката на пътниците в салона и не на последно място да се направи капакът по-плосък.

Освен това се предлагат и два варианта на задвижване - само с предно или и на двата моста, като купетата ще са с пет или седем места. Сред интересните новости са системата за помощ при тръгване на наклон - Hill Start Assist, електромеханичната ръчна спирачка и камерата за гледане назад.

Двигателната гама включва два бензинови агрегата - 2,4 и 3,0 л, и два 2,2-литрови турбодизела. От средата на годината Chevrolet Captiva за пръв път ще има и мотор с директно впръскване на горивото и променливо газоразпределение - VVT. Този нов мотор има по четири клапана на цилиндър, два горни разпределителни вала, бутала с полимерно покритие на полите им и се отличава с висока безшумност на работа и ниско ниво на вибрациите. Благодарение на тези нововъведения агрегатът е с 15% нараснала литрова мощност, с 8% по-висок въртящ момент и с 25% намалени вредности при загряването на мотора. Става дума за 3-литров бензинов мотор с мощност 258 к.с. при 6900/мин и максимален въртящ момент от 288 Нм при 5800/мин.

Новият 2,2-литров турбодизел в двата си варианта има горивна система Common-Rail с налягане от 1800 бара и турбокомпресор с променлива геометрия и междинен охладител. Променена е цилиндровата глава, в която са други въздуховодите за да се повиши завихрянето на въздушния поток при входа му в цилиндрите. Това е позволило да се намали степента на сгъстяване, което пък води до по-висока мощност и по-малко изхвърляни вредности в атмоферата. За да се намалят още повече вибрациите моторът е снабден и с балансиращи валове. Различните му пък мощности са осигурени от различното програмно обезпечаване на компютърните блокове за управление.

При вариантът със задвижване на четирите колела въртящият момент се предава навсякъде само ако предният мост почне да буксува. Това означава, че при сух и хубав път колата е по принцип с предно задвижване. Прехвърлянето на въртящ момент към задните колела се осъществява с помощта на електронно управляван съединител, но има възможност и из принудително включване на задния мост, при което разпределението на въртящия момент отзад0отпред е в пропорция 50:50.

Ето и накратко двигателите:

Двигател кВт/к.с момент 0-100 км/ч л/100 км
2,2 D 184 135/184 400 Нм 9,4 /9,8* 200/192* 6,4 / 7,5*
2,2 D 163 120/163 350 Нм 9,9 /10,8* 189/184* 6,4 / 7,5*
2,4 DOHC 123/167 230 Нм 10,5 / 11* 190/175* 8,9 / 9,3*
3.0 V6 190/258 288 Нм 8,6* 198* 10,7*
*- с автоматик

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...