Въпреки че все още е изцяло във вид на прототип, идеята е толкова новаторска, че си струва да се погледне. Тъй като в момента има огромна нужда от автомобили, които да могат да побират поне четирима души, но същевременно да се паркират като малък градски автомобил, City (Zen) е създаден точно заради това. Така благодарение на трите си режима Zen може да се адаптира към всяка ситуация.
Системата може да променя позицията на каросерията в съответствие със скоростта на автомобила и ситуацията на пътя. Така например в режим „магистрала” колата има по-дълга база, като акцентът се поставя върху аеродинамиката и центъра на тежестта. В градски режим от друга страна междуколесната база се скъсява и водачът изведнъж има възможността да управлява един доста по-маневрен модел. В режим за паркиране пък автомобилът се свива до максимум, като автомобилът става по-висок, отколкото дълъг. По време на тези маневри местата на пасажерите остават на същата позиция, благодарение на изцяло механичната система.
Очевидно Zen е по-скоро концептуална дизайнерска студия, а не реален прототип, така че не може и да става дума за продукция на този етап от развитието на проекта. Въпреки това докато електрическите системи за задвижване стават набират популярност, то факторът за тяхната нетрадиционна форма може да отвори пътя към модели като въпросния Zen. Въпреки това вероятно сме на няколко десетилетия време от момента, в който ще видим реално подобен модел. Все пак докато хората се опитват да бъдат уникални, а и докато технологията продължава да се развива, неизменно ще се появяват подобни концепции.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!