Марката Fornasari е основана преди десет години от Джузепе Форнасари, който дотогава е бил дилър на модела Corvette в Италия и го е подготвял за състезания в Европа. Автомобилната жилка на рода Форнасари стартира с баща му – Джиджи Форнасари, известен рали-пилот на Alfa-Romeo и Маserati от 50-е години на миналия век, предал на сина си не само любовта към автомобилите, но и достатъчно технически умения.
През 2003-а година компанията навлиза в рали-състезанията тип оф-роуд и има сериозни успехи в италианския оф-роуд шампионат и Международната надпревара Бая / Italian Championship Tout Terrains и International Baja Championship/. През първата си година Форнасари изполват двигатели на BMW, но през 2005-а преминават на мотори V8 от Шевролет. Отначало използват задвижване само на задния мост, но по-нататък преминават на куатро. Тази година отборът Fornasari води в италианския шампионат по оф-роуд и в международния Бая-шампионат.
Дизайнът на самостоятелно направения от тях автомобил се оказва доста удачен и ляга в основата на първите три модела на марката, които се правят и в момента - RR600, LeMans и Gruppo B.
Първият модел е луксозен всъдеход в два варианта – с две или четири врати, има 6-литров двигател от Corvette, форсиран до мощност 610 к.с. и с въртящ момент от 748 Нм. По избор на купувача се монтира една от четирите възможни кутии – две четиристепенни HydraMatic или 6-степенни Borg-Warner. Предаването е на четирите колела, като разпределението на въртящия момент става чрез вискозен съединител в съотношение 40/60% отпред и отзад. Моделът е може би най-бързият всъдеход предлаган на пазара – ускорява 0 до 100 км/ч за само 3.8 сек., километър от място взима за 23 сек. и постига максимална скорост от 280 км/ч.
Носещата конструкция на колата е пространствена тръбна рама, материалът е хром-молибден и масата на скелета, направен от 450 различни тръби е едва 150 кг. Окачването е идентечно на носещи рамена за всяко колело, позволява ход до 240 мм. Естествено, базовата цена не е никак ниска – този почти ръчно правен автомобил се предлага за 110,000 евро.
Моделът Gruppo B е най-новият на фамилното предприятие Форнасари, предлага се също с американски 7-литров мотор на Chevrolet - V8 LS2, форсиран до различна степен - 500, 610 и 700 к.с. Колата е изключително луксозна, прави се в единични екземпляри и цената й тръгва от 150,000 евро.
Третият модел е рожба на опита на Форнасари в световния ГТ шампионат. Колата е с по-дълго междуосие и ревизирана конструкция, които й дават идеално разпределение на масите върху двете оси – 50 на 50%. В интериора преобладава кожата, апликациите са алуминиеви.
В момента фамилията работи върху нов, доста авангарден автомобил, наречен засега състезателно бъги". Дизайнът е за два варианта – първият по-конвенционален и достъпен ценово, другият е по-динамичен и скъп. Моделът е предназначен за всекидневна употреба при всякакви пътни условия с възможност да се кара и напълно открит. Двигателят е V8, шестлитров, мощността е 610 к.с., задвижването е на четирите колела, габаритите са 520 х 215 х 185 см, междуосието е 325 см, масата на колата е 1850 кг, местата са пет.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!