Вицепрезидентът на General Motors Боб Лъц призна, че неуспехът на автомобилния концерн да започне да печели от хибридни и електрически автомобили с технология, която и без това притежава още от 60-те години на миналия век, е било истинска грешка. Говорейки по време на автомобилното изложение в Ню Йорк Лъц разкри, че дълбоко съжалява, че не е победил Toyota в хибридната надпревара и че GM e хвърлила на вятъра златна възможност.
В действителност няколко автомобилни производителя предсказаха през последните години резкия скок на цените на горивата, както и промените в стандартите за вредните емисии и за разхода на гориво. За всичко това се говореше доста през последните 10-на години, като GM възнамерява да компенсира за пропиляното време. За да стори това General Motors планира да подобри значително имиджа си и да добави една зелена нотка към него. Така компанията е готова да изгуби доста пари през следващите няколко години и да ги хвърли в развитието на своя plug-in хибрид Volt.
Докато продажбите на Volt не се очаква да носят печалби в продължение на няколко години, логиката зад този ход на GM вероятно би означавал по-скоро да се промени имиджа на концерна и да придобие името на една технологично развита и модерна компания. Лъц каза, че липсата в GM на технологии за алтернативни горива показва един много слаб имидж, който коства на компанията милиарди долари,като по-страшното е, че се губят клиентите и тяхната лоялност.
Лъц предвижда, че пускането на Volt ще бъде толкова голяма стъпка, колкото пускането на Ford Model T преди век. Всъщност той твърди, че GM може и да се подценили популярността на plug-in хибридите и че продажбите на Volt имат потенциала да достигнат 500 000 бройки годишно. Това са си доста автомобили, от които ще се губи, но дори и да няма печалба от него, Volt ще накара потребителите да променят отношението си към GM и да ги направят по-склонни да купуват бъдещите хибриди или електрически возила.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!