Abarth работи върху еволюция на автомобила си от рали-категорията Super 2000 - Grande Punto Abarth, като база за завръщането му на печеливша позиция през следващата година в
Интерконтиненталната купа /т.е. Европейския рали шампионат - ФИА само си измисля различни категории за да се намират на работа чиновниците й/ - Intercontinental Rally Challenge (IRC). С този автомобил FIAT иска и да си върне титлата от ръцете на супер-конкурента си в него Peugeot.
Новият Grande Punto Abarth Evo ще бъде хомологиран навреме, за да може да стартира в отварящото сезона рали Monte Carlo през януари следващата година. Надпреварата няма да е никак лесна за италианците след като Peugeot анонсира, че през 2009-а година ще поддържа отборите си напълно и през целия сезон, а на хоризонта се задава не по-малко труден противник - заводският отбор на Skoda с подготвената отлично нова Fabia S2000,
FIA потвърди изискванията и правилника за Super 2000 през следващата година, които изискват двулитрови двигатели с атмосферно пълнене, ограничена състезателна електроника за подпомагане на пилота, предавателна кутия със пълнеж от стандартни пазарни елементи, задвижване на четирите колела и максимална цена на колата до 150 000 евро. Grande Punto Abarth S2000, лансиран през началото на 2006-а всъщност беше и първият заводски автомобил подготвен по тези нови изисквания.
Grande Punto Evo ще има трансимисия на хомологираната от FIA фирма X-Trac, но освен нея колата има още подобрения - на първо място в окачването, изцяло нов заден мост, нова система за подпомагане на кормилното управление и нова изпускателна система.
Още с появяването си на рали-сцената Grande Punto Abarth през 2006 успя да спечели европейската титла с пилота си Джан-Доменико Басо, италианската национална титла през същата година и отново през 2007-а европейската с Басо.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!