Honda CR-Z - вълк и "зелена" овца във вълча кожа

Main August 31, 2010 | Auto-Press.net A- A+ 1819 views | no comments

Honda винаги е изненадвала със свеж подход в лансираните си нови модели и не го променя в случая с модела си CR-Z - първото в света спортно купе хибрид. Марката предлага нова форма на хибриден автомобил, който е спортен, забавен и изпълнен по напредничава хибридна технолигия. За мен лично и за феновете на марката най-важното в Honda винаги е било спортното начало и дух, но от няколко години в японската марка мисленето е малко по-друго. Притиснати от "зелената" автомода в страната на изгряващото слънце, наследниците на Соичиро са обърнали доста спортната "палачинка" и са я боядисали донякъде прекалено в зелено. Защото "зеленото" трудно се съчетава със спортния характер, чиято предпочитана боя е червената!

Подобна на CR-Z случка е описана в класическата новела на сър Артър Конан-Дойл "Д-р Джекил и мистър Хайд", когато под една кожа се крият два коренно различни характера - кротък и интелигентен, и буен, с престъпни наклонности характер. Е, и Honda CR-Z е такава – спортен "вълк" и "зелена овца", облечени във вълча "кожа".

Да се кара тази кола е предизвикателство и игра. Преди всичко с избора, който трябва да се направи - вълк, овца или нещо средно. На разположение са три варианта - Sport, Normal и Economy, които могат да се включват с просто натискане на бутон, разположен до волана, при всякаква скорост на движение. На равно и при дълги прави с леки завои най-добре е да се кара в стил "зелено", при изпреварване и катерене най-подходящо е червеното. Електромоторът се включва веднага с добавянето на солидна дозa въртящ момент и поведението на колата се променя, като това на опарена котка. 10-киловатовият електромотор предлага допълнителни 78.4 Nm въртящ момент при ниски и средни режимни обороти. Общата мощност на хибридният агрегат е 91кВт /124 к.с. при 6100/мин, a максималният въртящ момент е 174Nm на разположение още от 1000/мин.

Ключът между двата цвята се нарича паралелна хибридна система за задвижване. Обяснено просто, това е доста плосък електромотор с широчина около 50 мм, който е заврян между 1.5-литровия двигател и шестстепенната механична предавателна кутия. Той не се набива на очи при поглед под капака на колата се вижда единствено трифазовият силов кабел. Електромоторът се захранва от 100,8-волтова никел-метал-хидридна батерия с маса около 40 кг, разположена зад задните символични седалки. Заради нея, резервното колело не е с размерите на нормалните за колата.

Хибридната комбинация осигурява на колата мощност, каквато би имала с 1,8-литров мотор при значително подобрена горивна икономичност. Съответно на зелената "идея" Honda CR-Z има необичайно ниските за спортен автомобил емисии на CO2 от 117 г/км. При ниски обороти има още един трик - само един от двата смукателни клапана на всеки цилиндър е в работа, а вторият се задейства, когато оборотите достигнат средно ниво.

Управлението на горивната система и на мощността е организирано доста умно. Колата е с "fly-by-wire" /без механична връзка/ система на педала за газта. Поведението на дясната подметка на водача се следи от компютъра на колата и натискът и се сравнява с избрания режим на движение. В "зеления" сектор /между другото цвета на таблото се променя в зависимост от режима на движение от зелено през синьор в червено/, колкото и да натискате педала, ускоряването е забавено плавно с цел максимална икономия. Приборното табло дава непрекъснато информация за всеки избран режим на движение, подсказва и кога трябва да се сменят предавките, според избрания режим. Това ви подканя да сте по-"любезни" с природата чрез играта на цветовете - зелено е добре, синьото не! В същото време "садите" горички - специална индикация показва, че колкото по-природосъобразно карате, толкова повече "дръвчета" получавате на таблото. В спортния режим забравяме за зелените игрички, дърветата падат покосени, всичко светва в червено, на разположение е пълната мощност, максималният кеф и минималната горивна ефективност!

Навярно "отсякох" доста кубици за горското, но нямаше как да не пораздам газчица. Колата стои перфектно на пътя, заради яката си конструкция с уякчени Б-колони, отиваше точно там, където искам на платното, без замисляне от скоростта или ускоряването. В спортен режим за това подпомага и "изострянето" на волана. В крайна сметка CR-Z осигурява ускоряване от място до 100 км/ч за 9 сек и максимална скорост над 200 км/ч, като в същото време средният разход на гориво е към петте литра на 100 км път.

От последният Civic насам дизайнерите на Honda предлагат прекрасен външен дизайн на автомобилите си, нещо, което им убягваше в предишните десетилетия, когато акцентът падаше най-вече върху спортното представяне на моторите и трансмисията. CR-Z има красив и доста "вълчи" външен вид, което е напълно нормално за автомобил със спортен характер. Вътрешността повтаря същата идея с иновативни за марката линии, като върхът е 3D инструменталното табло, в което циферблатите като че ли "плуват", поддържани от извънземни сили.

Формулата за сядане в CR-Z е класическата 2+2 с големи, скулптурно анатомични предни седалки и "маркирани" задни. Последните могат да се сгъват напред, което позволява товарното пространство в колата да бъде увеличено от 237 литра (VDA) на изненадващите 400 литра (VDA). На разположение са автоматичен климатик, електропакет на стъклата и огледалата, круз-контрол, MP3/WMA, iPod® и USB интерфейс.

Системата за безопасност на колата е комплексна - изцяло дискова спирачна система с EBD и EBA, Vehicle Stability Assist и Hill Start Assist, предни, странични и тип завеси въздушни възглавници, инерционни колани, активни подглавници, подготовка за детска ISOFIX седалка и още доста неща.

 
Keywords:   honda, honda cr, quot
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...